CCB College: Marketing Design, High Tech Human Touch

Kruip voor één avond weer terug in de schoolbanken, tijdens CCB College. Het CCB event met inspiratie, kennis én een wetenschappelijk onderbouwd verhaal. Op dinsdag 11 februari komt Eveline van Zeeland, (associate) Lector Smart Marketing en Strategie, het CCB college geven over het thema: Marketing Design: High Tech Human Touch.

CCB

In dit college geeft Eveline antwoord op de vraag hoe slimme technologie, zoals conversational agents, vanuit een marketing-perspectief ontworpen en ingezet kan worden. Hoe zorg je dat het doel van een klant écht bereikt wordt met innovatieve technologie?

Marketing. We zien het vaak als een analytische tak van sport. Klopt dat wel? Kun je je niet beter richten op ontwerp? Tijdens dit college ontdek je het verschil tussen de analytische en ontwerpgerichte – ook wel Design Thinking – benadering van marketingvraagstukken. Aan de hand van maatschappelijke en wetenschappelijke ontwikkelingen én cases waarin Design Thinking aan de basis lag.

It’s a wicked world. Echt? Jazeker. Slimme technologie en data voeren steeds meer de boventoon. Hoe je in die wirwar van AI, conversational agents en al die andere buzzwords écht waarde toevoegt? Benader probleemstellingen in het vak eens vanuit het Design Thinking-perspectief. Die tech-samenleving hebben we immers zelf vormgegeven. Last time we checked, waren we nog steeds mensen en kunnen we de menselijke maat in die maatschappij dus ook zélf domineren.

Over Eveline van Zeeland
Eveline van Zeeland is (associate) Lector Smart Marketing en Strategie bij Fontys Hogescholen. Het recent verschenen boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is van haar hand. Eveline hanteert bij zowel haar toegepaste als academische onderzoeken een ontwerpgerichte benadering, en traint daarnaast organisaties en professionals in het aanmeten van het Design Thinking-perspectief. Eveline is daarnaast expert op het gebied van neuromarketing. Die psychologische en neurowetenschappelijke blik komt in al haar werk terug, ook wanneer het gaat om marketing design.

Datum en tijd
Dinsdag 11 februari van 19.00 tot 22.00 uur.

Programma
19:00 uur Ontvangst
19:30 uur Aanvang college
21:00 uur Napraten onder het genot van een borrel
22:00 uur Einde/vertrek

Kosten
Deelname voor leden kost 35 euro, inclusief het boek van Eveline (t.w.v. 34,90 euro). Introducés betalen 75 euro. Voor introducés die in 2020 lid worden van CCB, geldt dat 35 euro in mindering wordt gebracht op het lidmaatschapsgeld.

Locatie
Student Hotel Eindhoven
Stationsweg 3, Eindhoven

Aanmelden
Schrijf je in via de CCB-website.