< Terug naar alle leden

Het Inventief Branche: Marketing & communicatie, Reclame

Bedrijfsomschrijving

Ambitie
Wij werken met effectieve communicatie aan de realisatie van ambities van maatschappelijk betrokken organisaties die het welzijn van mensen centraal stellen. Wij maken hun kracht zichtbaar. We brengen mensen in beweging en verbinden ze met elkaar.

Van communicatiestrategie tot praktische middelen
Als strategisch, creatief communicatie- en adviesbureau ondersteunen we organisaties bij het realiseren van hun doelen, zodat ze weer zelfstandig verder kunnen. Met een deskundig en ervaren team kijken we voorbij de horizon, vinden we de vraag achter de vraag en komen we tot een effectieve communicatiestrategie.

Met creatieve technieken zoals storytelling halen we naar boven wat vaak verborgen blijft. Hoe complex het vraagstuk ook is. Een strategie ontwikkelen we dus altijd in dialoog en op maat. Zodat het precies past. Die strategie vertalen we naar een helder advies en doeltreffende middelen waarmee organisaties concrete resultaten kunnen behalen.

Klantvertrouwelijk
Wij werken klantvertrouwelijk. Dat is een stap verder dan klantvriendelijk. Klantvertrouwelijk wil namelijk zeggen dat we pas tevreden zijn als wij het probleem van onze klant hebben opgelost en zijn manier van werken hebben verbeterd. Daarom willen wij onze opdrachtgevers volledig begrijpen en we streven naar een klantrelatie waarin er volledig wederzijds vertrouwen is.

Wat betekent dit voor u als opdrachtgever?
- U merkt dat wij uw dienstverlening begrijpen en uw succes doorgronden.
- U krijgt de oplossing die u nodig heeft, wij kijken naar 'de vraag achter de vraag'.
- U wordt op alle facetten van uw vraag geholpen. Wij bieden immers full service dienstverlening en kijken over de grenzen van ons vak heen.
- U bent zeker van uw zaak, want u werkt via Het Inventief met professionele specialisten.
- Uw organisatie verandert door onze oplossingen en gaat beter functioneren.
- U krijgt eigentijdse oplossingen doordat we onze kennis voortdurend verrijken en die met u delen.
- U bent dik tevreden met het (eind)resultaat. We stoppen niet voordat alles klopt.

Een voorbeeld
Bestanden hebben de neiging om kwijt te raken. Doordat ze niet consequent worden opgeslagen, doordat vorige versies u in de war maken, doordat ze zoekraken in eindeloze mappenstructuren of per ongeluk worden gewist. Bij een interne memo is dat vervelend, bij een fotoserie is dat een kostbare fout. Het kost u tijd en maakt u en uw collega's onzeker. Klantvertrouwelijk betekent voor ons dat we dit soort problemen willen voorkomen, nog voordat u ermee te maken heeft gekregen. Via onze klantportal mijnwerk.inventief.nl heeft u als opdrachtgever 24 uur per dag toegang tot alle producten en foto's die voor u zijn gemaakt. U kunt deze niet wissen, maar natuurlijk wel downloaden. Bijvoorbeeld als u even snel een ongewijzigde herdruk wilt laten maken, een persbericht wilt sturen of u wijzigingen aan wilt brengen in uw website.

Agile en scrum
Bij Het Inventief willen we onszelf continu verbeteren. Daarbij kijken we graag over muurtjes, want van andere branches valt veel te leren. Agile werken is daar een goed voorbeeld van.

Agile betekent 'lenig' of 'flexibel'. De term slaat op een manier van projectplanning waarbij niet alles al vaststaat vanaf het begin. Dat biedt veel voordelen, maar veruit de belangrijkste is dat je bij een groot project vaak aan het begin nog niet precies weet hoe het eindresultaat eruit moet komen te zien. Een traditionele projectplanning geeft dan problemen (en heel veel vergaderingen voordat er pas iets wordt gemaakt). Agile werken lost dit op omdat je het project flexibel maakt.

De scrum-methode
Een vorm van Agile werken is de scrum-methode. Deze methode is ontwikkeld in de softwarewereld. Een softwarebedrijf is natuurlijk heel wat anders dan een communicatiebureau, maar toch staan beide voor vergelijkbare uitdagingen. Een softwarepakket is een complex product. Een website is dat vaak ook. En een uitgebreid relatiemagazine eigenlijk ook. De scrum-methode zorgt ervoor dat de klant veel meer betrokken is bij de ontwikkeling van het product. Het product sluit daarmee automatisch al beter aan bij diens wensen. En in plaats van het hele project in één keer te maken, worden steeds 'stukjes' project opgeleverd. Ieder 'stukje' is wel al meteen bruikbaar. In de softwarewareld is het bijvoorbeeld een (werkende!) functie in een programma, bij een communicatiebureau is het bijvoorbeeld een artikel voor een blad dat is geschreven, voorzien is van foto's en in ontwerp staat.

Snel concrete resultaten
Het is fijn om na een korte periode al concrete resultaten in handen te hebben. Iedereen ziet dat er iets gebeurt. Vaak helpt dit ook om tot nieuwe inzichten te komen. Moet er nog een pagina bij op de website? Mist er nog een artikel in het blad? Voor het uitwerken van dit soort nieuwe inzichten is alle ruimte. De planning is immers niet voor het komende halfjaar helemaal dichtgetimmerd.

Klantvertrouwelijk
Bij Het Inventief vinden we de scrum-methode heel klantvertrouwelijk. Als klant heb je namelijk echt het roer in handen en alle ruimte om bij te sturen. Wilt u meer weten over hoe scrum werkt? Lees dan de drie-delige blogserie 'Wennen aan scrummen'. Nieuwgierig hoe uw project prettiger kan verlopen en tot een beter resultaat gebracht kan worden met scrum? Neem dan contact op met Pieter-Marijn van der Velden: vandervelden@inventief.nl of (013) 583 70 70.


Contactgegevens
Lange Nieuwstraat 174
5041 DJ Tilburg
T: 013-5837070
I: Website

Business facts
Medewerkers: 10 - 25
Oprichtingsjaar: 1992
Vestigingen: -
Jaaromzet: -