Lima Intern Transport: De meester van het gangpad

‘Het mooiste logistieke voertuig dat we in huis hebben? Dat is zonder twijfel de Aisle-master. Deze meester van het gangpad heeft slechts twee meter gangruimte nodig’, vertelt Paul Scheepers van Lima Intern Transport.


Ma 5 Nov 2018

‘Ik weet nooit wat een dag me gaat brengen, dat maakt mijn werk leuk. Het komt voor dat ik eind van de middag een verhuuraanvraag krijg voor twee heftrucks. Ik vind het een uitdaging om uit te vogelen hoe ik die op tijd op locatie krijg. En storingsmeldingen komen ook altijd onverwacht.’ Sinds 2015 is Paul Scheepers vestigingsdirecteur van Lima in Waalwijk. Lima heeft ook vestigingen in het Brabantse Budel en Limburgse Ittervoort. Chris Linssen is medeeigenaar van de Waalwijkse vestiging. ‘Maar niet meer actief betrokken’, vertelt hij.

Geven en nemen
Paul ziet zichzelf niet als een directeur. ‘Ik zit gezellig tussen de andere  kantoormedewerkers.’ Leidinggeven draait bij hem om geven en nemen. ‘Als een medewerker vandaag vraagt of hij morgen vrij mag zijn dan mag dat. Andersom verwacht ik dat mijn mensen extra werken als dat nodig is.’ Zijn doel met Lima? ‘Voortborduren op wat we doen en dit uitbreiden.’ Wat ze bij Lima dan precies doen? Verkoop, verhuur en lease van de merken Mitsubishi, Merlo en Aisle-master en onderhoud van alle merken rollend materieel zoals heftrucks, verreikers, stapelaars, (hand-)palletwagens, reachtruck, veeg-, zuig- en schrobmachines. Paul: ‘We zijn een servicegerichte organisatie. Dit houdt in dat een stilstaand voertuig zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Als dat niet lukt dan brengen we een vervangend exemplaar.’

Houten stoeltje
De toename van hefvermogen en afname in omvang zijn boeiende ontwikkelingen in de interne logistiek. Chris: ‘Dertig jaar geleden vonden we een 2,5-tonner al een dijk van een heftruck.’ Paul vult aan: ‘En de 5-tonner van nu is even groot als de 3- tonner van tien jaar geleden.’ Ook het rijcomfort is vele malen groter dan decennia geleden. ‘Toen zat je op een houten stoeltje en had je na een half jaar al geen rug meer’, blikt Chris terug. De chauffeurs van nu weten dat waarschijnlijk niet eens, die zitten prinsheerlijk op een lederen stoel in een knalgroene  Mitsubishi.

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Linn de Kort

< Alle Leukste werkgevers