Made in Brabant Special overzicht

In Brabant gebeurt het! Wij weten dat natuurlijk al lang, maar niet iedereen weet dat. En vooral niet iedereen kent elkaar en elkaars activiteiten. Zonde! Onder de noemer ‘Made in Brabant’ zetten we ook in 2020 de spotlights weer vol op echte bedrijven. We bieden het podium dat ze verdienen, maar ook moeten pakken wat ons betreft. In iedere editie van Regio Business verschijnt een Made in Brabant Special. Waar we het over gaan hebben? Over van alles wat er speelt binnen bedrijven in de productie, industrie, hightech, logistiek, bouw en techniek. Elke special sluiten we af met een verslag van de BOB Academy: zes keer per jaar, bij een bedrijf op locatie, zodat je ook letterlijk een kijkje in andermans keuken kunt nemen.

Thumbnail

BOB Maakindustrie: Een uitdagende rollercoaster

Di 7 Jul 2020

Aan het begin van de coronacrisis maakten we een rondgang langs diverse Brabantse ondernemers: hoe werden zij getroffen en waar lagen de uitdagingen en kansen? Waar de een het rustiger kreeg, moest de ander juist extra aanpoten. Inmiddels zijn we twee maanden verder en komen we stap voor stap uit de intelligente lockdown. Hoe hangt de vlag er in Brabant nu - halverwege juni - bij? Welke lessen zijn er geleerd? En hoe wordt er gekeken naar de toekomst?

Lees verder
Thumbnail

Weed Control: Voor sommigen ben ik een slechterik

Di 7 Jul 2020

Bert van Loon (51), eigenaar van het bedrijf Weed Control, is geen milieuactivist. ‘Ik ben de middelste van vijf kinderen uit een traditioneel Waalwijks boerengezin. Van huis uit hardwerkend, nuchter, zuinig en met beide benen op de grond.’

Lees verder
Thumbnail

Covebo: Het vooruitzicht is gunstig

Di 7 Jul 2020

Uitzendgroep Covebo is als een vloot speedbootjes. 'We runnen onze vestigingen zelfstandig, het hoofdkantoor in Nijkerk is ons support center en onderling schakelen we snel bij en op. Of dat nu in vervoer, huisvesting of mensen is.'

Lees verder
Thumbnail

Tlogistics: Ik ben geen deurentrapper

Di 7 Jul 2020

In het leger leerde hij te relativeren, bij grotere logistieke bedrijven om diplomatiek te zijn. Kortom, geknipt voor de politiek. Maar zijn eerste prioriteit is en blijft TLogistics. ‘Ik hoef niet de grootste te worden’, zegt Ad van Beurden (53). ‘Wél de beste.’ Zijn vrouw Karin van Beurden (50) en collega Esther Banens (44) schuiven halverwege dit gesprek aan.

Lees verder
Thumbnail

VVBHUSAN: Het gemis is groot

Di 7 Jul 2020

‘Als ik niet meer alle medewerkers bij naam ken, dan verkoop ik mijn bedrijf’, vertelt Corné Geerts van VVBHUSAN. Hij is bloedserieus. Het DNA van zijn organisatie is al 40 jaar niet veranderd. ‘Het familiaire zit erin gebakken sinds mijn vader Wil het bedrijf begon en daar ben ik trots op.’

Lees verder
Thumbnail

WIK Interieurbouw: Veel opener dan de vorige generaties

Vr 15 Mei 2020

Wilfried (57) en Deni van Wanrooy (53) volgden in 1994 hun vader op als eigenaren van WIK Interieurbouw. Of zij op een dag de sleutels ook overdragen aan hun kinderen is nog ongewis. Wilfried: ‘Mijn kinderen en de dochters van Deni hebben gekozen voor een andere richting. Mijn neefje, de 14-jarige zoon van Deni knutselt in vakanties weleens mee in het bedrijf.

Lees verder
Thumbnail

Vollenhoven Olie: We passen dagelijks onze strategie aan

Vr 15 Mei 2020

De tijdspanne waarin energietransities plaatsvinden, worden Thomas en Piet-Hein Bogaers steeds korter. Vollenhoven Olie anticipeert al 125 jaar op veranderingen in het belang van de maatschappij en klant als het gaat over brandstoffen voor het wegverkeer en automotive smeermiddelen en speciaal smeermiddelen voor de industrie. De neven Thomas en Piet-Hein Bogaers belichten deels het verleden maar vooral de toekomst van het jarige Tilburgse concern: ‘Samen naar Morgen’.

Lees verder
Thumbnail

BOB Maakindustrie: Zoek het dichter bij huis

Vr 15 Mei 2020

De coronacrisis raakt de economie hard; er wordt een krimp van zo’n 7,5 procent voorspeld door het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Hoe gaan ondernemers in Brabant hiermee om? Hebben ze het drukker dan ooit of staan ze juist stil? Tegen welke problemen lopen ze aan en hoe wapenen ze zich ertegen? Maar ook: welke kansen biedt deze lastige tijd voor ondernemers? In dit artikel laten we verschillende ondernemers aan het woord, die je een inkijkje geven in hun bedrijf in crisistijd.

Lees verder
< Vorige Volgende >

Terug naar boven