BIM Business Center De Vliert: Huisvesting-plus

Voor de ondernemers van BIM business Center De Vliert betekent huren een totale ontzorging. sinds kort kunnen ook niet-huurders gebruikmaken van de dienstverlening van dit business Center. Met de Telefoon antwoord Dienst hoeven ondernemers namelijk geen enkel gesprek meer te missen.


Uitgave: Jan-Feb 2014
Thema’s: Bedrijfshuisvesting Flexibele werkplekken

Niet iedere ondernemer heeft dezelfde behoeften. Een gevestigd bedrijf heeft andere wensen dan de startende ondernemer en de creatieve zzp’er kiest ongetwijfeld voor een andere ruimte of sfeer dan de no-nonsense ondernemer. Dus is het handig dat de Bossche Investerings Maatschappij (BIM) een uitgebreid huuraanbod heeft van zowel kantoor-, bedrijfs-, atelier- als opslagruimten. Op die manier vindt elke ondernemer een passende ruimte.

Ontzorging pur sang
‘Wat de huurders van Business Center De Vliert alvast gemeen hebben, is dat ze hun tijd vooral willen besteden aan hun core business en het overige graag aan ons overlaten. We proberen hen dus zoveel mogelijk te ontzorgen’, vertelt Karin van der Zwan. ‘Dat doen we door op een uiterst flexibele, klantgerichte en professionele manier hun wensen te vervullen. Daarbij zijn we zeer open-minded: geen vraag is ons te gek of te veel’, vult Carla Looyé aan. Als respectievelijk coördinator receptie en directiesecretaresse hebben beide dames geregeld contact met de huurders. Ze weten dus waarover ze het hebben. ‘Tel bij dit alles de makkelijke bereikbaarheid van De Vliert op en de ruime, gratis parkeerruimte voor de deur en je begrijpt waarom onze huurders niet gauw de huur opzeggen.’

Nieuw
‘Dit jaar hebben we een nieuwe vorm van dienstverlening geïntroduceerd: de Telefoon Antwoord Dienst. Deze voorziening staat los van deze locatie, wat inhoudt dat ook niet-huurders van het Business Center er gebruik van kunnen maken. Concreet wil dit zeggen dat we de telefoon opnemen met de bedrijfsnaam van de klant. Daartoe zijn we in staat omdat elk binnenkomend gesprek gekoppeld is aan een bedrijf. We kunnen dus meteen zien voor wie het gesprek bedoeld is. We maken notities van het gesprek en bezorgen die per mail aan de klant. De voordelen van deze dienstverlening zijn legio. Met de Telefoon Antwoord Dienst zijn ondernemers tijdens kantooruren altijd bereikbaar; het geeft hun bedrijf een professionele uitstraling en het abonnement is per maand opzegbaar. Maar men kan ook een abonnement voor een bepaalde periode nemen. Stel dat je een maand op reis gaat, dan kun je gedurende die maand alle gesprekken via onze dienst laten lopen en bij terugkomst besluiten om al dan niet verder gebruik te maken van deze faciliteit.’

Coachplekken
‘Ondernemers kunnen bij ons tevens terecht voor het huren van een vergader- of coachruimte, ook als ze geen huurder zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan zzp’ers die af en toe klanten in een professionele ruimte willen ontvangen. Vanzelfsprekend zijn alle vergaderruimtes representatief ingericht, beschikken ze over een flipover en is er (draadloze) internetverbinding. De huur van een beamer is optioneel. De coachruimtes stralen dan weer een meer intieme, ontspannen sfeer uit. Je vindt er lage stoeltjes en een bijzettafel met een doos tissues. Vaak maakt men immers van deze ruimtes gebruik voor meer persoonlijke gesprekken en dan is zo’n doos geen overbodige luxe’, verklaart Carla de aanwezigheid van de tissues. Wie aangesloten is bij het CoachHuis (een organisatie die in heel Nederland beschikbare coachruimtes heeft), kan rechtstreeks, via hun site, een ruimte bij De Vliert reserveren. De vraag naar coachruimtes is de laatste tijd zodanig toegenomen, dat we van plan zijn om er nog meer ruimtes voor in te richten’, aldus Karin.

Flexwerkplekken
Business Center De Vliert heeft ook nog flexwerkplekken in het aanbod, een ruimte met zes bureaus waar ook vergaderd kan worden. Wie een werkplekabonnement heeft, kan tijdens de kantooruren binnenlopen, de pc inpluggen en aan het werk gaan. De werkplekken worden aangeboden op basis van beschikbaarheid; reserveren is niet mogelijk. Men kan de flexwerkplekken zelfs op uurbasis gebruiken. Geheel in de lijn van de flexibiliteit die het Business Center typeert, is ook dit abonnement per maand opzegbaar.’

Bimmetjes
‘Het overgrote deel komt toch wel uit de dienstverlenende sector’, beantwoordt Carla de vraag omtrent de huurders. ‘Veel bedrijven starten bij de BIM en heel wat huurders blijven er ook tal van jaren. Soms vertrekken ze noodgedwongen omdat ze uit hun jasje groeien en op zoek moeten naar een grotere ruimte. Over het algemeen hebben we erg loyale huurders. Als teken van waardering voor hun trouw zijn we dit jaar gestart met een felicitatieprogramma. Bij elke huurverjaardag krijgen ze een kaartje met ‘Gefeliciteerd BIM en Ik’. Bij een lustrum komt daar nog iets extra’s bij: een Bimmetje! Met trots hebben we afgelopen zomer aan enkele van onze huurders vijf Bimmetjes mogen overhandigen. Dat betekent dus dat ze al vijfentwintig jaar bij ons huren. Die Bimmetjes zijn overigens niet in de winkel te verkrijgen. Ze worden speciaal voor ons gemaakt door Cor Unum, een van onze huurders in de Gruyter Fabriek. Bimmetjes verpersoonlijken eigenlijk op een perfecte manier de relatie met onze huurders: ze zijn solide, flexibel, bewegen naar alle kanten mee en geven op korte en lange termijn veel plezier. En ze kunnen tegen een stootje’, glimlacht Carla.

www.nvbim.nl

< Alle thema's