Het is ook dé plek waar jouw doelgroep te vinden is. Wanneer mensen op zoek gaan naar een bedrijf of producten, dan zullen ze altijd eerst het internet raadplegen. Daarom is het belangrijk dat ook jouw bedrijf online te vinden is.
Met een website kun je niet alleen nieuwe klanten lokken, maar ook informeren en mensen op andere manieren van dienst zijn. Voordat je Allround Web inschakelt voor het creëren van een website op maat, ben je vast benieuwd wat dit je oplevert. Daarom volgen hier drie redenen waarom eigenlijk elk bedrijf een eigen website moet hebben.
1. Nieuwe klanten aantrekken
Soms zien we dat met name oudere bedrijven nog weinig moeite doen om online zichtbaar te zijn of te blijven. Waarom zouden ze hier extra in investeren? Ze hebben voldoende klanten en hebben inmiddels voldoende naam voor zichzelf gemaakt. Misschien. Maar stilstand betekent ook achteruitgang. Wanneer je niet verder investeert in het uitbreiden van jouw klantenbestand of het op de kaart zetten van je merknaam, dan loop je het risico dat het klantenbestand gaat slinken. Dat de toekomst er uiteindelijk minder rooskleurig uit gaat zien. Als je jouw bedrijf gezond wil houden op de lange termijn, dan is het belangrijk dat je voldoende nieuwe klanten aantrekt. Je eigen website is tegenwoordig noodzaak geworden om te overleven. Vergeet niet dat de concurrentie zich ook online begeeft.
2. Informeren en adviseren
Een eigen website is niet alleen bedoeld om klanten aan te trekken, maar ook om te informeren en te adviseren. Beschouw het als een extra dienstverlening voor je klanten. Heb je bijvoorbeeld een eigen bouwbedrijf? Deel hier dan foto’s van eerdere klussen of informatie over het uitvoeren van klussen die eenvoudig zelf te doen zijn. Op die manier help je de klant niet alleen verder op weg, maar toon je ook je expertise. Het is belangrijk voor de klant om te weten dat je echt verstand hebt van wat je doet. Bovendien doen dergelijke artikelen en foto’s het heel goed in het algoritme van Google. Door regelmatig extra informatie en adviezen te delen, zorg je ervoor dat niet alleen de klant helpt, maar ook je online vindbaarheid verder kan verbeteren.
3. Leer je doelgroep beter kennen
Wist je dat een eigen website ook nog eens helpt bij het doorgronden van jouw doelgroep? Waar zoeken zij naar als ze je website vinden? Wat zijn de meest gestelde vragen? Hoe zou je beter op hun wensen in kunnen spelen? Door online actief te zijn, sta je ook meer in contact met de doelgroep en leer je meer over wat hen bezighoudt. Heel belangrijk om jouw bedrijf verder te optimaliseren en te groeien.