Blog Dimmen Wesdijk: VoIP-CRM integratie - de kantoorwerkplek wordt steeds innovatiever

Mijn ervaring is dat grote kantoren vaak een ICT-manager in dienst hebben die kennis heeft van de markt en de mogelijkheden op het gebied van ICT. Veel kantoren in het midden en klein segment hebben echter geen ICT’er in huis, zij varen op de kennis van hun leveranciers. Bovendien doen zij vaak zaken met diverse partijen, waardoor er weinig tot geen overzicht is en kansen tot bijvoorbeeld efficiënter werken gemist worden.


Ma 6 Aug 2018

Als leverancier van Telecom & ICT-diensten vind ik het belangrijk om samen met onze klant te kijken waar het innovatiever, beter en (klant)vriendelijker kan. Doordat Helder Telecom & ICT onderdeel is van de Lexxyn Groep hebben we genoeg gecombineerde kennis en technologie in huis waardoor we ervoor kunnen zorgen dat onze klant het overzicht behoudt en waardoor het dagelijkse werkproces net een stukje efficiënter kan worden ingericht.

Van ISDN naar VoIP
Neem bijvoorbeeld de uitfasering van ISDN. Veel bedrijven in de juridische branche werden verplicht over te stappen naar VoIP. Een stap die ze anders wellicht nog helemaal niet gezet zouden hebben. Maar de opkomst van VoIP brengt ook een heleboel voordelen met zich mee. Zo biedt de software die VoIP mogelijk maakt, ongekende mogelijkheden om te integreren met andere informatiesystemen. Een van de meest gevraagde integratieoplossingen op dit moment is de VoIP-CRM integratie, waaraan voor de klant eigenlijk alleen maar voordelen zitten.

7 voordelen van VoIP-CRM integratie

1. Nummerherkenning
U ziet direct op uw beeldscherm door welke relatie u wordt gebeld

2. Klantgegevens direct beschikbaar
U krijgt de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek gelijk het dossier van uw klant te openen.

3. Bellen vanuit het dossier
Met een muisklik op een telefoonnummer wordt dit nummer direct gebeld

4. Doorverbinden
Vanuit de telefonie-omgeving op uw computer kunt u gesprekken in de wacht zetten en doorverbinden. Bovendien ziet u gelijk welke collega bereikbaar is.

5. Telefoongesprekken opnemen
Het gehele telefoongesprek kan worden opgenomen en later teruggeluisterd.

6. Terugbelnotitie
Vanuit het systeem kunt u gelijk een terugbelnotitie naar een collega sturen.

7. Tijdschrijven
Gespendeerde tijd aan de telefoon kan gelijk op het dossier van de klant geschreven worden.

Al deze voordelen leiden tot meer efficiëntie en ongemerkt ook tot een betere klantervaring. Bovendien geven sommige telefoniepakketten de optie tot seamless handover; het geruisloos overschakelen van uw vaste lijn naar uw mobiele toestel.

Innovatieve integratieoplossingen
Ook ik merk binnen Helder Telecom & ICT dat de vraag naar dergelijke integratieoplossingen enorm toeneemt. Gelukkig zijn we hier binnen de Lexxyn Groep goed op voorbereid. Onze unieke samenwerkingsconstructie biedt ons de mogelijkheid om integratieoplossingen te schrijven voor de pakketten van de preferred suppliers uit de Lexxyn Groep, maar we bieden ook volledige pakketonafhankelijke CRM-integratieoplossingen aan.

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van een VoIP-integratie-oplossing voor uw bedrijf? Dan kunt u altijd contact met mij opnemen, of schakel met uw accountmanager binnen de Lexxyn Groep.

< Alle nieuwsberichten