Blog Hanno Driesser: Recruitment & Inbound marketing

Denk je dat Inbound Marketing alleen voor het verkrijgen van sales leads werkt? Wist je dat je Inbound Marketing ook heel goed kunt inzetten voor recruitment!


Di 18 Jun 2019

Hoe kan jouw bedrijf vandaag toptalent aantrekken, verbinden en inhuren?

Talent is een zakelijke prioriteit ...
Werven is van cruciaal belang voor de toekomst van elk bedrijf. Of je nu een startup of een Fortune 500-bedrijf bent, je hebt de juiste mensen nodig om je bedrijf te laten groeien. Maar het vinden van toptalent is moeilijk; managers geven wereldwijd personeel aan als hun belangrijkste zorg (zowel voor omzet als klantengroei). De beste werknemers zijn niet altijd op zoek naar een baan, en als ze dat wel zijn, overwegen ze misschien niet jouw bedrijf als een plek om hun carrière te laten groeien. Daarom is werving niet langer een HR-prioriteit, maar een zakelijke prioriteit.

... maar werving is veranderd
De manier waarop mensen zoeken, onderzoeken en solliciteren, is veranderd. Vroeger hadden bedrijven de controle over het wervingsproces, maar nu begint meer dan 75% van de werkzoekenden met zoeken op Google. Het is gemakkelijker en sneller dan ooit om te ontdekken hoe een werkplek eruit ziet, welke functies beschikbaar zijn en zelfs salarisinformatie te vinden. Het resultaat is dat 'employer branding' van het grootste belang is. Recruiters moeten meer denken als marketeers om een ​​boeiende, behulpzame kandidaat-ervaring te creëren.

Wat is inbound recruitment?
Inbound recruitment creëert een opmerkelijke kandidaat-ervaring via content en marketingstrategieën van werkgevers die bedrijven helpen bij het opbouwen van relaties met toptalent. Door een inbound marketingbenadering te hanteren voor het werven, kunnen bedrijven zich verbinden met passieve en actieve werkzoekenden, betrokken zijn bij hun netwerk en kandidaten verrassen tijdens het hele sollicitatieproces.

Hoofdthema's
1) Content creatie
Vertel je je 'employer brand' verhaal? Help werkzoekenden om vragen te beantwoorden en een authentieke blik in je organisatie te krijgen door content te maken die waardevol is voor je kandidaat-persona.

2) Lifecycle marketing
Wat zijn de kansen die een topverkoopster of -technicus vraagt ​​voor een baan bij hun eerste bezoek aan je site? Vrij laag. Denk als een marketeer om op de lange termijn relaties te onderhouden en contact te houden.

3) Multi-Channel
Werkzoekenden en passieve kandidaten leren van jouw bedrijf op verschillende platforms en kanalen. Ontmoet ze waar ze zijn door je 'employer brand' verhaal naar hen te brengen.

4) Integratie
Om te begrijpen hoe inbound recruitment van invloed is op de resultaten van jouw bedrijf, heb je het volledige, geïntegreerde beeld nodig van waaruit je kandidaten komen. Analyseer jouw recruitment-analyses.

5) Cultuur gedreven
Elke organisatie heeft een unieke reeks waarden, motivaties en perspectieven. Jouw bedrijfscultuur is je concurrentievoordeel als het gaat om werving en het zou de stip op de horizon van je inbound-inspanningen moeten zijn.

Wil je meer weten over Inbound Marketing & lead generatie? Klik dan hier.

< Alle nieuwsberichten