Boost je online aanwezigheid: 5 redenen om een bedrijfsfilm te laten maken

Wist je dat videocontent gemiddeld 1200% vaker wordt gedeeld op sociale media dan tekst en afbeeldingen bij elkaar? Met 14,3 miljoen social media gebruikers in Nederland en een gemiddelde van 2 uur scroltijd per dag, biedt het online landschap talloze kansen om reclame te maken voor je bedrijf.


Do 8 Aug 2024

Video is tegenwoordig de dominante vorm van content op internet en vormt de taal van de online wereld. Met een bedrijfsfilm spreek je deze taal, val je op, bereik je klanten en vergroot je de zichtbaarheid en bekendheid van je bedrijf. Nog niet overtuigd? We delen 5 redenen waarom investeren in een bedrijfsfilm de moeite waard is voor ieder bedrijf.

 

1.     Sterk imago

Met een professionele video laat je een positieve indruk achter op de kijker. Een goede bedrijfsfilm brengt de essentie van je merk veel effectiever over dan geschreven woorden ooit kunnen. Daarnaast straalt een bedrijfsfilm van hoge kwaliteit professionaliteit uit, waardoor je je als merk echt op de kaart zet en het vertrouwen wint van potentiële klanten. Er zijn op het internet nogal veel oplichters en onbetrouwbare sites, dus het creëren van vertrouwen is essentieel.

 

2.     Klantbetrokkenheid

Een goede bedrijfsfilm trekt veel beter de aandacht dan een saaie tekst. Waar mensen vaak al na een paar zinnen afhaken tijdens het lezen, blijven ze bij een boeiende video meestal tot het einde kijken. Dit betekent dat kijkers langer op je website blijven en meer informatie over je bedrijf opnemen.

 

3.     SEO-voordelen

Het plaatsen van video’s op je website draagt bij aan een betere positie in zoekmachineresultaten. Websites met videocontent worden als waardevoller gezien door Google en komen vaak hoger te staan in de organische zoekresultaten. Mensen bekijken vaak alleen de eerste 5 zoekresultaten, dus een hoge positie zorgt ervoor dat je bedrijf ook daadwerkelijk gezien wordt. Dit leidt tot meer zichtbaarheid van je website en meer clicks. Video kan het aantal organische kliks zelfs tot 157% vergroten.

 

4.     Social media impact

Videocontent wordt vele malen vaker gedeeld dan posts met alleen tekst of afbeeldingen. Video’s worden zelfs 1200% vaker gedeeld dan tekst en afbeeldingen bij elkaar! Mensen zijn eerder geneigd een video te delen die hen aanspreekt. Door een boeiende bedrijfsfilm te maken, zorg je er dus voor dat meer mensen je boodschap te zien krijgen op sociale media. Dit vergroot niet alleen je bereik op de platformen waar je de content post, maar kan zelfs leiden tot verspreiding van je bedrijfsfilm ver daarbuiten. Zo bereikt je boodschap een breder publiek en vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf aanzienlijk.

 

5.     Het onthouden van informatie

Met een bedrijfsfilm blijft je merk top-of-mind. Een bedrijfsfilm zorgt er namelijk voor dat je merknaam en boodschap beter blijven plakken bij je publiek. Mensen onthouden visuele informatie nu eenmaal veel beter dan tekst. Maar liefst 95% van de info in een video blijft hangen bij de kijker, ten opzichte van slechts 10% bij de mensen die tekst lezen. Grote kans dus dat mensen die je bedrijfsfilm gezien hebben over een paar weken nog steeds weten wat je bedrijf doet.

 

Kortom, een bedrijfsfilm is onmisbaar voor de online aanwezigheid van jouw bedrijf. Met videocontent voor je bedrijf straal je professionaliteit uit en vergroot je je bereik. Zet ook bedrijfsfilms in en boost je social media kanalen, website, of blog!

 

< Alle nieuwsberichten