Hotel Management School Maastricht en HEVO bundelen hun krachten

Door samenwerking en het combineren van de jarenlange kennis op het gebied van mensgerichte gastvrijheid en ontwikkelingen in het zorgvastgoed is HMSM/HEVO in staat zorginstellingen toekomstbestendig te maken vanuit organisatorisch- en vastgoedperspectief.


Ma 18 Feb 2019

De wereld van zorginstellingen verandert in hoog tempo. Een belangrijke vraag hierbij is hoe je woon-/ zorgconcepten kunt ontwikkelen waarin een positieve beleving van de klant/bewoner of patiënt het doel en vertrekpunt vormt. Met het juiste gastvrijheidsconcept maken organisaties het positieve verschil voor hun klanten, bezoekers, patiënten en medewerkers en leidinggevenden. 'Door het combineren van de kennis van HEVO op het gebied van zorgvastgoed met de kennis van de gerenommeerde Hotel Management School Maastricht, zijn we in staat zorgorganisaties integraal te adviseren op dit terrein', aldus René Lolkema, senior adviseur HEVO. Maarten Bos, hospitality consultant van de hotelschool, geeft aan: 'Steeds vaker merken we bij het ontwikkelen en vormgeven van gastvrijheid dat vastgoed een bepalende factor is voor de mogelijkheden in de organisatie. Het gebouw vormt een belangrijk kader waarbinnen de gastvrijheid wordt vormgegeven en zowel de cliënt/patiënt als de professionals betrekken dit gebouw als fysieke omgeving van de gastvrijheidsbeleving. In deze samenwerking kan HMSM/HEVO adviseren en inzicht geven in de consequenties van hospitality denken in onder meer keuzes in vastgoed, bedrijfsprocessen en het handelen van mensen'.

Samenwerking al in praktijk
HMSM/HEVO heeft een product ontwikkeld waarbij op verschillende momenten in de initiatief-, ontwikkelings- en exploitatiefase van vastgoed het thema hospitality integraal tegen het licht wordt gehouden. HMSM/HEVO start de samenwerking met twee projecten waarbij een ouderenzorginstelling en een organisatie, die een gezondheidscentrum her-ontwikkelt, worden geadviseerd op dit terrein.

Meer dan persoonlijke en gastvrije zorg
Bij hospitality gaat het volgens HMSM/ HEVO om meer dan persoonlijke en gastvrije zorg. Beleving heeft toegevoegde waarde en dat leidt tot daadwerkelijk onderscheidend vermogen. Cliënten kiezen niet alleen voor een mooi gebouw. Juist de organisatie van het wonen en van de zorg zijn essentieel voor tevreden bewoners en gebruikers.

Ze maken de wereld graag meer mensgericht. Daarom hebben zij het over 'mensgerichte gastvrijheid' of 'hospitality with a human touch'. Ze delen graag onze kennis, ervaring, energie en waarden.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met René Lolkema (rene.lolkema@hevo.nl) en met Maarten Bos (maarten.bos@zuyd.nl).

< Alle nieuwsberichten