Verhoog het vertrouwen in je webwinkel met deze tips

We leven in een wereld waarin we binnen no-time onze behoefte kunnen vervullen. Iets nodig? Met één druk op de knop bestellen we en binnen 24 uur is het al in gebruik. Wow! Het internet biedt ons een geweldige mogelijkheid om eindeloos rond te shoppen en prijzen te vergelijken voordat we een aankoop doen.


Wo 18 Mei 2022

Het is echter ook gemakkelijker gemaakt voor oplichters om fraude te plegen. Als je een webwinkel runt, is het van essentieel belang stappen te ondernemen om de betrouwbaarheid van je site te vergroten. In dit artikel geven we je wat tips om het vertrouwen te vergroten. 

Maak je onderneming visueel

Ze bestaan nog: mensen die aarzelen om producten of diensten online te kopen en houden het liever bij de fysieke winkel. Het is belangrijk om als online winkelier een herkenbaar beeld te geven aan klanten door storytelling. Wat wilt het bedrijf uitstralen? Wie zijn jullie? Wat maakt jullie uniek? Laat je bedrijfslogo overal terugkomen of maak een "over ons" pagina waarin we kunnen lezen wat de drijfveer is achter het bedrijf. Je kunt de website ook vertrouwd maken door diverse keurmerken of kwaliteitslabels te plaatsen. Zorg voor een live chat en zorg ervoor dat de contactgegevens duidelijk te achterhalen zijn.

Biedt verschillende betaalmogelijkheden

Het aanbieden van verschillende online betaalopties zorgt ervoor dat je jouw klant flexibiliteit biedt, ongeacht de manier waarop ze betalen. Of het nu gaat om iDEAL, PayPal, Apple Pay of een andere vorm van digitale betaling, het aanbieden van meerdere opties geeft je klanten de vrijheid om te kiezen hoe ze betalen. Het verschil in vrijheid kan zeker het verschil maken of ze juist wel of niet iets bij jouw webwinkel bestellen. Wanneer je ondersteuning nodig hebt met de verschillende betaalopties, dan maak je een keuze voor een payment service provider in Nederland, dit is een organisatie die bedrijven helpt om betalingen te verwerken en incasseren. Wel zo gemakkelijk!

Zorg voor een goede lay-out

Het vertrouwen in je online webwinkel ontstaat vaak op basis van gevoel - een eerste indruk maak je maar een keer. Net zoals de meeste van ons ook niet blij worden van een druk ingerichte fysieke winkel, zo zien we liever ook geen druk design van een webshop. Het is daarom goed om voldoende tijd te besteden aan het design, de opbouw, kleur en foto’s op de website. Je kunt het vertrouwen in je webwinkel vergroten door overal dezelfde lettertypes toe te passen, zorgen voor dezelfde kleuren en kwalitatieve foto’s op de productpagina’s. Het is vooral belangrijk dat je een goede flow creëert op je website. Zorg voor verschillende betaalmethoden in je webshop, een goed verhaal en een strakke lay-out. Op deze manier wordt jouw webshop sowieso een succes!

< Alle nieuwsberichten