Wat je allemaal moet weten over display advertising

Heb jij display advertising al overwogen om te adverteren met jouw merk? Tussen al het geweld dat concurrentie heet wil je als merk toch opvallen. Er wordt dan vaak gedacht aan adverteren op televisie, daar kijken elke dag ontzettend veel mensen naar. Wist je dat er andere krachtige manieren zijn om op te vallen?


Vr 2 Dec 2022

Wat is display advertising? 

Display advertising is een belangrijk onderdeel van online marketing. Display advertising (ook wel display adverteren) zijn banner-, beeld- en videoadvertenties op websites en in apps. Banners zijn klikbare afbeeldingen of animaties. Als je erop klikt, opent een nieuwe pagina naar jouw website. Er zijn twee soorten banners:

  • Statische banners

De eenvoudigste vorm van beeldreclame is een enkel beeld met een boodschap. Dit is te vergelijken met offline adverteren met reclameborden. Dit type reclame bestaat al sinds de komst van internet.

  • Dynamische banners

Een dynamische of bewegende banner is een statische banner met bewegende elementen. Vandaar de naam natuurlijk. Deze banners zijn gemaakt om zich te onderscheiden van de talloze statische advertenties die mensen in de beginjaren van display adverteren te zien kregen.

 

Deze vorm van adverteren biedt veel extra mogelijkheden ten opzichte van tekstadvertenties en andere marketingtools. Daarom is het essentieel voor elke marketingstrategie. Deze advertenties zijn te zien op verschillende websites en sociale netwerken. Bij correct gebruik kunnen display-advertenties erg opvallen en daarom op grote schaal worden gebruikt. Ook kunt u uw doelgroep direct aanspreken, overtuigen en activeren.

 

Waarom display advertising?

Display campagnes worden over het algemeen ingezet voor twee redenen:

  • Er worden bij display advertising banners getoond aan mensen die je website al eerder bezocht hebben.
  • Door de hoge mate van exposure zijn banners ideaal voor het vergroten van je bereik. Je kan zelf de doelgroep aangeven waaraan je je advertenties wil laten zien.

 

Tegenwoordig draait het niet meer alleen om een zo groot mogelijk bereik; het draait om het tonen van de juiste boodschap, op het juiste moment aan de juiste persoon. Zo relevant mogelijk zijn, dus. Doordat je zo specifiek target, is je doelgroep die jouw uiting ziet vrij klein en daardoor hoef je minder geld uit te geven aan je campagne.

 

Hoe werkt display advertising?

Adverteerders kopen in principe advertentieruimte in op websites als, omroepbrabantreclame.nl. Dit gebeurt meestal via een tussenpersoon die een advertentienetwerk wordt genoemd. In de praktijk sluit je jezelf als adverteerder aan bij een advertentienetwerk (bijvoorbeeld: het display netwerk van Google) en bied je advertenties aan het display netwerk. Advertenties worden weergegeven op sites en applicaties die aan het netwerk zijn gekoppeld. Uiteraard tegen een bepaalde prijs. Bij Omroep Brabant reclame kun je bijvoorbeeld op verschillende manieren advertenties inzetten om bereik te genereren. 

< Alle nieuwsberichten