Hoe komt het dat Espressivo deze positie heeft weten te bereiken in een markt met heel veel concurrentie? ‘Wij hebben niet alleen passie voor audiovisuele techniek en entertainment, maar juist ook voor de ontzorging van onze klanten. De doelgroepen waarvoor we werken, verwachten dat alles klopt. Dat kan op een grote en imponerende locatie zijn, maar zeker ook in een compacte, intieme setting. Ze willen ontzorgd worden en tegelijkertijd hun gasten verrassen met een totaalbeleving waarover ze nog lang napraten. Dat betekent overigens niet dat per definitie het dak er af moet. Of dat alles maar mag en kan. High end is zéker niet altijd over the top. Een onberispelijke afwerking, een compleet in sfeer gebrachte locatie, representatieve technische support en discretie zijn soms veel belangrijker.’
Ontspannen
Ontzorging of betrokkenheid kan bij Espressivo precies zo intensief als de klant wenst. ‘Soms heeft iemand een idee al helemaal concreet gemaakt. Maar in de meeste gevallen ontwikkelen wij een concept voor licht, geluid en entertainment inclusief 3D-impressies. Zo komt een event al vroeg tot leven en ontstaat er inzicht en vertrouwen bij alle betrokkenen. Een logisch gevolg is dat een event daardoor extra ontspannen verloopt.’
De beste combinatie
Oog voor detail heeft gezorgd voor een natuurlijke groei van het tweede specialisme van Espressivo: het realiseren en onderhouden van vaste audiovisuele installaties. Stefano: ‘Ook hier geldt de wens voor ontzorging en kwaliteit. Van conferenceroom tot skybox, winkel, horecagelegenheid, beursstand of showroom. Als techniek de beleving moet ondersteunen, dan hebben wij een grote meerwaarde. Binnen het budget reiken we de klant de beste alternatieven aan en visualiseren we het geheel. Dus niet eindeloos producten vergelijken, maar direct de beste combinatie maken waarmee de klant zijn doel bereikt.’