Al vorig jaar na de zomervakantie was het duidelijk merkbaar: de markt trekt
weer aan. “Er is weer bereidheid om te investeren”, zegt Henk Vingerhoets,
directeur van Vingerhoets Automobielbedrijven. “De uitgestelde investeringen
vinden in de komende maanden plaats, daar moeten we op inspringen.”
Zakelijke groei
Vingerhoets verwacht dit jaar zo’n vijftien procent meer nieuwe zakelijke auto’s te
verkopen. Jan Philipsen, verkoper zakelijke markt, heeft er vertrouwen in. “Peugeot heeft momenteel in de middenklasse een aantal modellen die zakelijk goed aanslaan. Denk aan de Peugeot 308, de 3008 Crossover en de 5008 MPV. Veel verwachten we van de Peugeot 508. Een nieuw model trekt altijd nieuwe klanten. Bovendien valt hij door zijn milieuprestaties met de 1.6 e-HDI
motor in de 20% bijtellingsklasse.”
scherpe tarieven
Daarnaast biedt de erkende Peugeotdealer zeer scherpe leasetarieven met het ‘blue lease’ programma. Auto’s worden uitgerust met veel extra’s in de basisprijs, waarop een fikse korting wordt berekend. Jan Philipsen: “Daarnaast bieden we met de Bipper, Partner, Expert en Boxer bestelwagens voor ieder segment. In de speciale ‘profitplus’ uitvoering worden ze standaard voorzien van een aantal opties. Hetzelfde model was vorig jaar 10 procent duurder, zonder profit plus. Onze doelstelling: minimaal vijftien procent meer bedrijfswagens
verkopen dan vorig jaar.” Bij deze ambitieuze verkoopdoelen wordt de persoonlijke
aandacht voor de klant niet vergeten. “We zijn ontstaan uit de cultuur van het dorp”, aldus Henk Vingerhoets. “Die sfeer houden we in al onze vestigingen in stand. De klant komt bij ons niet in een showroompaleis, waarin hij verdwaalt. Er is persoonlijk zorg voor onze klanten. Ook aan de telefoon, in de werkplaats en bij de after sales.
Daarom doen zowel zakelijke klanten als particulieren graag zaken met ons.”