GWS d.e. schoonMaker: Prikkeling van de omgeving

Groei, meer aandacht voor medewerkers en relaties en een dienstverlener zijn die ook iets terugdoet voor de omgeving. GWS d.e. schoonMaker in Rosmalen wil het meest prikkelende bedrijf in de regio zijn. De juiste interactie met relaties en medewerkers vormt daarbij het ‘instrument’. “Plezier in het werken en gemotiveerde medewerkers. Bij ons staat de mens altijd centraal.”


Uitgave: Dec 2010-Jan 2011
Thema’s: Schoonmaakbedrijf

‘Tip voor GWS’ sierde het kaartje dat onlangs op de bureaus bij opdrachtgevers viel met het verzoek tot feedback via internet. Interactie met de medewerkers zoals de kleurplaatactie voor de kinderen. Prikkels afgeven om de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren. Gaby Westelaken (44) focust zich als één van de twee directeuren op de toekomst van GWS d.e. schoonMaker. Hij verzorgt de financiële bedrijfsvoering en de acquisitie. Zijn broer Gert-Jan (47) heeft de operationele leiding en onderhoudt de contacten met de opdrachtgevers. De toekomst van hun bedrijf met de beoogde groei is gewaarborgd door de fusie die GWS dit jaar met d.e. schoonMaker is aangegaan. Vanaf februari operationeel, formeel sinds 1 juni van kracht. Vijf jaar geleden zijn de taken van de beide broers veranderd en legde Gaby Westelaken een bedrijfsplan neer waarbij groei een van de speerpunten vormt. Door de fusie telt het bedrijf nu tweehonderd medewerkers en evenzoveel vaste opdrachtgevers. “Grotere opdrachten konden we al aan maar we willen meer ‘body’ krijgen.” Tot de dienstverlening, die voor meer dan zeventig procent overdag wordt verleend, behoren schoonmaakwerkzaamheden voor kantoren, schouwburgen, scholen en woningstichtingen. Eindhoven Airport is sinds kort een van de opdrachtgevers en geeft de beoogde schaalvergroting verder gestalte met een servicegebied dat strekt van ’s-Hertogenbosch, Breda, Tilburg, Eindhoven, Veghel tot Oss.

Brede aandacht
Het bedrijf is nadrukkelijk maatschappelijk actief op het gebied van sport, jeugd en opleidingen in de regio. Gaby Westelaken: “Ook op die manier geven we prikkels af naar onze omgeving. Mensen aan je binden staat centraal in de bedrijfsvoering. Minder verloop en een laag ziekteverzuim dankzij tevreden medewerkers met de juiste kwaliteit als resultaat. Goed schoonmaakwerk betekent dat de beleving van de klant gewoon goed is. Iedereen kan schoonmaken maar je moet het zien. Daar sturen wij vooral op. Een klant tekent voor een programma maar goed schoonmaken houdt in dat je net iets meer doet dan dat er staat. Schoonmaken is communicatie. Onze objectleiders draaien per rayon relatief weinig omzet in tegenstelling tot landelijke bedrijven. Zodoende kunnen ze de juiste aandacht aan zowel de klant als de medewerker geven. Wij onderscheiden ons door continuïteit, flexibiliteit en doordat we doen wat we zeggen. Dat klinkt heel eenvoudig maar heel vaak gebeurt het niet.”

< Alle thema's