Investeren in groei
“Het doel voor 2011 is om een flinke groei in het volume te realiseren”, aldus Van de Kerkhof. “Om dat te bewerkstelligen, hebben we de afgelopen tijd ons machinepark flink uitgebreid. We hebben een volledig intelligente couverteermachine aangeschaft. Deze maakt het dankzij het aanbrengen van een codering op de brieven mogelijk om enveloppen van verschillende inhoud te voorzien. Je zou het kunnen vergelijken met bankafschriften. Waar de ene envelop één velletje bevat, dienen er in de volgende misschien wel vier of vijf gestopt te worden. Om alvast voorbereid te zijn op de verwachte groei, hebben we geïnvesteerd in nieuw personeel en het pand met 900m² uitgebreid. Deze aanbouw geeft ons extra opslagruimte.”
Verder kijken
Van de Kerkhof ziet met name in de consumentenmarkt verschuivingen optreden: “Steeds meer bedrijven kiezen er voor om gebruik te maken van crossmedia. Hiermee kunnen ze gebruik maken van diverse soorten media. Denk hierbij als voorbeeld aan internet, fysieke poststromen, e-mail en SMS. Kopak kijkt voortdurend wat ze daar in kan betekenen door bijvoorbeeld een mailing met een persoonlijke url te versturen. Zodra de ontvanger deze op internet bezoekt, kun je exact meten wat er verder gebeurt. Door deze informatie weer op te slaan in een CRM systeem, kun je heel doelgericht met klanten en prospects omgaan. Hierin zien wij de komende jaren volop nieuwe mogelijkheden. Daarnaast zie ik ook nog enorme groeimogelijkheden in fulfi lment voor bijvoorbeeld webshops. Kopak heeft alles in huis om de logistiek achter een webshop volledig uit handen te nemen. Het is mogelijk om door ons bestellingen te laten verzenden, voorzien van factuur of pakbon. Hierbij kunnen we direct zorg dragen voor het voorraadbeheer en de koppeling aan het administratiesysteem van de webwinkel.”