“RegioBank is een zelfstandig label binnen de SNS Reaal groep. Ons nieuwe huismerk onderstreept het nieuwe elan van onze bedrijfsvoering: regionaal georiënteerd, met veel contact met de klant. Wij richten ons op persoonlijk advies over het hele pakket van dienstverlening zoals financiering, verzekering, lease, vermogensbeheer, ondersteuning betalingsverkeer, maar ook personeelsregelingen als bedrijfssparen of pensioenen. Ook hebben wij nog een kasfunctie: de klant kan bij ons zowel contant geld opnemen als afstorten”, zegt Peter Dirks, directeur van Midden Brabant Advies. Dirks vertelt dat zijn bedrijf steeds vaker benaderd wordt voor risicoanalyses of bedrijfsbegeleiding en advies bij bedrijfsopstart of bedrijfsbeëindiging. Niet verwonderlijk, Dirks heeft zijn sporen in de financiële dienstverlening ruimschoots verdiend. Hij werkte 25 jaar bij een grote bankverzekeraar, onder andere als directeur van een kantoor in Oisterwijk.
Ondernemer
Daarbij spreekt Dirks de taal van de ondernemer, hij is er immers zelf één: zes jaar geleden nam hij samen met zijn vrouw Marlou een verzekeringsportefeuille over. Dit eenmansbedrijf bouwden zij uit tot een bedrijf met veertien medewerkers en vestigingen in Oisterwijk, Haaren en Udenhout. Midden Brabant Advies is goed vertegenwoordigd in het gebied tussen Tilburg en Den Bosch en zit met zijn vestigingen dicht bij de klant. Het streven is om iedere klant bij naam te kennen. Dirks: “Een deel van onze klanten werkt in de groensector: hoveniers, kwekerijen. Verder is onze klantenkring divers en hoofdzakelijk regionaal georiënteerd. Daarnaast hebben we een aantal landelijk opererende bedrijven in ons klantenbestand.”
Mkb-rekening
Tegelijk met de naamswijziging introduceert de RegioBank ook een nieuwe mkbrekening voor de ondernemer, met daaraan gekoppeld een compleet pakket voor internetbankieren. Dirks vertelt dat het gros van zijn zakelijke klanten overstapt naar deze nieuwe mkb-rekening. “Typerend voor onze cliënten: ze zullen je eerst goed screenen, maar als je eenmaal het vertrouwen hebt gewonnen, blijven het trouwe klanten.”