Hermans Accountants & Belastingadviseurs: Een klik en deskundig advies

Wie onderneemt, heeft niet per se talent op alle vlakken die het ondernemerschap raken. 'Op het gebied van administratie en boekhouding kwam ik echt expertise tekort', aldus Miriam Swaans, eigenaar van Swaans Communicatie en Dresses Only. 'Een accountant waarop ik kan vertrouwen is daarom ontzettend belangrijk voor mij. Sinds ik klant ben bij Hermans Accountants & Belastingadviseurs weet ik zeker dat alles goed geregeld is. Bovendien heb ik ontzettend veel geleerd.'


Uitgave: Jan-Feb 2010
Thema’s: Accountancy Belastingadvies

Zoals veel ondernemers startte Miriam klein. Een administratiekantoor leek voldoende voor het verzorgen van de belastingaangifte. 'Ik vond het wel vervelend dat ik geen grip kreeg op de materie. Van nature ben ik iemand die graag tot in detail weet hoe de zaken ervoor staan. Echter, ik leverde elk kwartaal mijn orders in en betaalde mijn aanslagen, verder niets. Toen ik een huis ging kopen en mijn eerste personeelslid aannam, voelde ik dat het tijd was om ook de financiële huishouding van mijn bedrijf serieuzer en planmatiger te gaan bekijken. Bij toeval maakte ik kennis met William Hermans. Het klikte meteen en ik besloot vrijwel direct na ons uitgebreide kennismakingsgesprek over te stappen.'

Meerwaarde
De meerwaarde van het accountantskantoor werd snel tastbaar toen de eerdere boekjaren van Swaans Communicatie nog eens onder de loep werden genomen. 'Daar was nog best wat winst te behalen. Ik werd ook tijdens ons eerste overleg over de jaarcijfers aangenaam verrast. In plaats van de gebruikelijke envelop die op de mat viel, liepen we samen het hele document uitgebreid door. Met het gevolg dat ik direct veel meer inzicht had en ook vermoedens die ik had, snel bevestigd kreeg.'

Sparren
Een van de onderwerpen die bij Swaans Communicatie prominente aandacht kreeg in de jaren die volgden, was uitbesteden of personeel aannemen. Miriam: 'Expertise die wij niet in eigen huis hebben huren we in via vaste partners. Natuurlijk zie je elk jaar welke kostenpost dat met zich meebrengt, maar het gaat veel verder dan dat. Wil je groeien? Welke rol wil je zelf in je bedrijf vervullen? Wil je je ontwikkelen in de breedte of in de diepte? Het is fijn om hierover te sparren met iemand die dit soort vraagstukken ook bij andere ondernemers de revue heeft zien passeren.' Datzelfde gold voor het huisvestingsvraagstuk, dat relevant werd toen Swaans Communicatie uitbreidde met een eigen concept, webwinkel Dresses Only. 'Samen hebben we alle voor- en tegenargumenten afgewogen. Uiteindelijk ben ik natuurlijk de persoon die heeft beslist dat we naar een nieuw pand zouden gaan. Maar alle mogelijkheden en risico’s had ik wel volledig in kaart en dus kon ik een afgewogen beslissing nemen. De goede samenwerking tussen Hermans en mijn bank, heeft daar ook aan bijgedragen.'

Klik
Kwaliteit van dienstverlening staat centraal, maar ook de manier van samenwerken speelt een rol in een vertrouwensrelatie. 'Ook daarover is alleen maar positiefs te melden. ‘What you see is what you get’ bij Hermans. Naast het feit dat iedereen altijd vriendelijk en servicegericht is, kan je ook gewoon even binnenvallen als je snel iets wilt weten. Er staat altijd iemand voor je klaar. Het hebben van een klik is belangrijk en die is er zonder enige twijfel!'

< Alle thema's