Error loading MacroEngine script (file: MainNavigation.cshtml)

ikook Culinaire Studio: Teambuilding achter het fornuis

Waar veel kookstudio’s zich op de particuliere sector richten, onderscheidt ikook Culinaire Studio in Vught zich door de focus op de zakelijke markt. Koken met collega’s in een informele sfeer versterkt de teamgeest. De chef-kok van ikook draagt daarbij zorg voor de passende culinaire en sociale ingrediënten. Een uitgekookt concept.


Uitgave: Jan-Feb 2010
Thema’s: Horeca Cursus

Een bijzondere ambiance met kookgedeelte en ‘boardroom’ gescheiden. Niet kaal, kil en strak aandoend zoals op de traditionele werkvloer, geen personeel dat met knipmessen bedient, hier moet je zelf aan de slag. The floor is yours. ‘Dingen anders willen doen’, vormt de insteek van Sander Mol, eigenaar van ikook Culinaire Studio. Hij presenteert de groepsgewijze kookbeleving al sinds 2003 in een onderscheidend jasje. Niet traditioneel per groepje één gerecht maken maar met het complete gezelschap het gehele menu bereiden. 'We laten de mensen veel meer doen dankzij ons programma ‘Hokus Kokus’. Aan de hand van de ingrediënten schrijven de mensen de receptuur en bereiden ze zelf het menu. Daardoor ontstaat een stuk teambuilding waarbij ze als groep naar het eindresultaat toewerken. Net zoals in het bedrijfsleven kan zodoende met dezelfde ingrediënten toch een ander resultaat worden bereikt.'

Managementtool
Ontvangst, borrel, samen koken en eten met op het menu drie of vier gangen voor groepen variërend van 12 tot en met 24 personen. Invulling naar keuze met maandthema’s met verse ingrediënten of landenthema’s zoals Italiaans, Frans, Mexicaans of Japans. Lunchen, vergaderen en vervolgens gezamenlijk koken en de avondmaaltijd genieten, staat ook op het menu. De chef-kok zorgt voor de juiste begeleiding en beheerst naast de kookkunst ook de kunst van de sociale interactie. Een pollepel als relatiegeschenk, metafoor voor een ‘managementtool’; 'Wanneer je aan het fornuis staat, moet je samenwerken', aldus Sander Mol. 'Juist dan ontdek je bij mensen andere talenten. De verkoper die in de buitendienst altijd een grote mond heeft, verandert hier in een kleine jongen en wordt door de secretaresse aan de hand genomen. Goed koken is ook een kwestie van organiseren en plannen. Dat is in het bedrijfsleven exact hetzelfde. Wanneer mensen hier een dagdeel zijn geweest, krijg je een heel ander beeld van ze. Ze tonen veel meer belangstelling voor elkaar. Voor collega’s is het heel goed om te weten wie er achter een persoon schuilgaat.'

< Alle thema's