Kopak: Meedoen met de grote jongens

Ondanks het digitale tijdperk is de brievenbus nog steeds van onschatbare waarde. kopak begrijpt dit als geen ander en helpt haar klanten graag met het printen en verzenden van hun unieke boodschap.


Uitgave: Jan-Feb 2010
Thema’s: Marketing en communicatie Grafische industrie

Dagelijks vinden ontelbare brieven en brochures hun weg van afzenders naar ontvangers. De verwerking hiervan neemt heel wat tijd en energie in beslag en daar speelt Kopak op in. Voor klanten wordt gezocht naar betaalbare én hanteerbare oplossingen. Koert van de Kerkhof, oprichter en directeur van Kopak: 'We zijn maar een kleine organisatie, maar willen graag mee kunnen doen op het niveau van de grote jongens. We beseffen dat we de markt steeds een stapje voor moeten zijn in de ontwikkeling.' Daar dragen de nieuwe huisstijl, een geplande aanbouw van duizend vierkante meter en recente investeringen in nieuwe machines aan bij. Hij vervolgt: 'Het doel om alles op gebied van direct-mail te kunnen bieden is bereikt. Samen met de wens dit zoveel mogelijk geautomatiseerd te doen. We werken efficiënt en kunnen met een beperkt aantal mensen veel werk verzetten, zonder kwaliteitsverlies.' Dat laatste kan Kopak mede waarmaken door de korte communicatielijnen waardoor klanten bovendien persoonlijken aandacht krijgen.

Fullservice concept
Kopak verstaat de kunst om op alle vragen een antwoord te bieden. 'We werken via het ‘one-stop-shopping’ model. In ons streven om totaaloplossingen aan onze klanten te kunnen aanbieden, hebben we alle disciplines binnen maildiensten in huis. In hoog tempo is er geïnvesteerd in machines om te sealen, te couverteren en te banderen, en ook in printapparatuur. Ons nieuwe paradepaardje is een unieke machine die gecertificeerd is om post te mogen verwerken voor banken en verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast voeren we databeheer uit, kunnen we responsmetingen verrichten en hebben we een opslag voor de communicatie- en reclamematerialen van onze klanten. We denken met de klant mee over wat praktisch uitvoerbaar is en kunnen kosten besparen doordat we goede contracten hebben met verzenddiensten. We hoeven onze klanten nooit ‘nee’ te verkopen.' Koert ziet de toekomst rooskleurig: 'Bedrijven beseffen dat een persoonlijke benadering van haar klanten steeds belangrijker wordt. En of het nu gaat om een eenmalige flyer of een wekelijkse nieuwsbrief, wij zijn steeds op zoek naar vernieuwing en verbetering om aan de vraag van onze klanten te kunnen voldoen.'

< Alle thema's