Kwalitiv: Eén brok ambitie

In november heeft Kwalitiv zich in Milaan gepresenteerd op een internationale ICT-conferentie. 'Dit heeft ons in de gelegenheid gesteld om te netwerken en hieruit zijn een aantal leuke opdrachten voortgevloeid', vertelt Justin Brands, één van de vijf vennoten.


Uitgave: Jan-Feb 2010
Thema’s: ICT ICT-ondersteuning

Kwalitiv zag op 1 juni 2009 het levenslicht. De jeugdige heren - allen 17 of 18 jaar - achter Kwalitiv bieden een totaalpakket van onder andere webdesign, huisstijlontwikkeling en grafisch ontwerp aan. De jonge ondernemers zien de toekomst voor Kwalitiv rooskleurig tegemoet. 'We zijn nog klein, maar door middel van mond-tot-mondreclame en referenties doen we er alles aan om groot te worden.'

Specialist
Voor elk vakgebied is er een specialist aanwezig. Zo neemt Justin Brands het klantencontact en de volledige marketing voor zijn rekening en digitaliseert Joep Bogaers de door Chris Vellinga aangeleverde lay-outs. Jonas Flake houdt zich bezig met het integreren van het CMS, zodat de klant eenvoudig zijn eigen website kan beheren. Ten slotte neemt Maarten Hofmeester de gehele financiële kant voor zijn rekening.

Een must
De wensen van de klant staan voorop en de jonge ondernemers zijn dan ook pas tevreden zodra deze wensen terug te zien zijn in het eindproduct. 'De klant verdient een website met een duidelijke en persoonlijke uitstraling, waarin de dienst en/of het product het beste tot zijn recht komt én centraal staat', aldus Jonas. Chris vertelt verder: 'Door een bezoek op locatie krijgen we een indruk van de klant en de bedrijfscultuur. Deze indrukken kan ik later dan weer in de lay-out verwerken. Gedurende het hele proces maken we gebruik van de laatste trends op het gebied van webdesign, zodat de mogelijkheden voor de klant eindeloos blijven.'

Kracht
Het bedrijf kenmerkt zich door ambitie, visie en enthousiasme. Zoals gezegd, levert Kwalitiv niet alleen websites, maar kunnen ze ook huisstijlen ontwikkelen en websites onderhouden. Een fris, jong en vernieuwend webdesignbedrijf heeft zo zijn voordelen voor de opdrachtgever. Zo kan een complete website al binnen tien werkdagen opgeleverd worden. In tegenstelling tot vele andere webdesign bedrijven werken ze niet vanuit een duur kantoorpand. Maarten legt uit: “Dit zorgt ervoor dat het tarief voor het bouwen van een website laag gehouden kan worden. Duidelijkheid is de sleutel als het gaat om de financiële kant, want iedereen wil natuurlijk vooraf exact weten hoeveel het gaat kosten. Kwalitiv deelt deze mening en verschaft een overzichtelijk kostenplaatje, waarin de klant duidelijk kan zien waar hij aan toe is. Van onverwachte extra kosten zal de klant geen last hebben, want Kwalitiv werkt met vaste prijzen.'

< Alle thema's