Als Partner Manager heeft Piet Nouwens van Infopact de regio’s Midden-Brabant en Limburg onder zijn hoede genomen. “Sinds ruim een half jaar ben ik in deze regio’s actief. Door de toenemende vraag naar snelle en goede zakelijke verbindingen zien wij hier volop kansen liggen. Samen met onze lokale partners voorzien wij ondernemers van up-to-date communicatieoplossingen waarmee zij slimmer, flexibeler en veiliger kunnen werken.” Infopact heeft bewust gekozen voor een landelijk dekkend partnerkanaal. “Onze partners zijn onze ‘poort’ naar de klant; zij zijn goed op de hoogte van wat er in de regio speelt. Om de ondernemers nog beter van dienst te zijn breiden wij momenteel ons bestaande partnernetwerk verder uit.”
Voordelen van IP
In navolging van vele multinationals stappen steeds meer midden- en kleinbedrijven van traditionele analoge telefonie over op VoIP. Maar wat betekenen termen als VoIP en All-IP nu eigenlijk? Piet Nouwens legt uit: “Het internet of een ander IP-netwerk wordt gebruikt om spraak over te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en worden de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samengevoegd. Er is dan nog slechts één infrastructuur nodig. Bedrijfscommunicatie zoals data, internet, telefonie, fax, email, teleconferentie, voicemail en presence kunnen volledig worden geïntegreerd. Ook is het mogelijk om onder meer alarmering, pinbetalingen, camerabewaking en narrowcasting via dezelfde infrastructuur te laten lopen. Dan is er sprake van All-IP.” Er zitten volgens Piet Nouwens veel voordelen aan het werken via het Internet Protocol. “Door het integreren van communicatieoplossingen kunnen organisaties, medewerkers en klanten op een eenvoudigere, flexibelere en effectievere manier samenwerken. In een oogopslag is bijvoorbeeld zichtbaar welke collega’s beschikbaar of in gesprek zijn. Ook kunnen telewerkers en andere vestigingen naadloos worden geïntegreerd. Dit past helemaal binnen ‘Het Nieuwe Werken’. Daarnaast is het gebruik van VoIP kostenbesparend. Bedrijven met meerdere vestigingen kunnen met IP-telefonie optimaal gebruikmaken van vaste verbindingen tussen locaties door dezelfde bandbreedte voor zowel voice- als dataverkeer te gebruiken.”
Klant ‘ontzorgen’
Infopact is selectief in haar partnerkeuze en werkt samen met resellers die net als zij een hoge kwaliteit van dienstverlening nastreven. Piet Nouwens: “Onze partners kennen de klanten in de regio goed en stellen hen centraal. Ze moeten verstand van zaken hebben en de klant volledig kunnen ‘ontzorgen’ op het gebied van zakelijke communicatie. Onze resellers schakelen snel, denken met de klant mee en geven altijd een advies op maat. Ons uitgangspunt is dat we samen met onze partner de beste oplossing bij de klant neerleggen en hem adequaat helpen met zijn wensen en behoeften.” Volgens Piet Nouwens is het persoonlijke contact met zijn resellers essentieel. “Het Infopactteam is betrokken en uitstekend bereikbaar, waardoor een vlotte samenwerking mogelijk is. Onze communicatielijnen zijn kort, waardoor onze partners zich geen nummer voelen, maar echt klant. Wij werken ook niet met standaard antwoorden en automatisch gegenereerde reacties op e-mails. Onze partners krijgen direct iemand aan de lijn die verstand van zaken heeft en een advies op maat geeft. Onze technici kennen de engineers van andere bedrijven, sparren met hen en komen gezamenlijk tot een oplossing.” Om kwaliteit te kunnen garanderen en problemen te voorkomen zijn alle totaaloplossingen van Infopact eerst zorgvuldig getest en gecertificeerd. “Wij zijn een open netwerkprovider en investeren niet in fysieke infrastructuur zoals glasvezel- of kopernetwerken, maar in dienstverlening. Dit levert een win-win situatie op voor de klant én voor ons. Door onze netwerkonafhankelijkheid kunnen wij gebruikmaken van gerenommeerde netwerken van verschillende leveranciers, waarbij we de nieuwste technologieën aan kunnen bieden en niet worden beperkt door de beschikbaarheid en onderhoudskosten van een eigen netwerk.”
Innovatie
Infopact biedt al ruim 3 jaar Allesin1 aan, waarbij internet-, telefonie-, fax-, pin- en alarmverkeer modulair gebundeld kunnen worden in één pakket. Voor iedere module betaalt de klant een laag en vast bedrag per maand. “Er zijn maar weinig bedrijven die tijd hebben om zich te verdiepen in de wereld van IP, maar vaak worden wel de hoogste eisen gesteld aan zakelijke communicatieoplossingen. Voor deze ondernemers is er nu Allesin1, een modulaire IP-oplossing die kan worden ingevuld naar de specifieke wensen van de klant.” Infopact streeft niet alleen naar gemak en lage kosten voor haar klanten, maar ook naar innovatie. Daarom heeft het bedrijf een eigen ontwikkelingsafdeling. Piet Nouwens: “Infopact creëert nieuwe markten en mogelijkheden en wil daarmee een toonaangevend bedrijf zijn bij de ontwikkeling naar All-IP. Ons doel is om een centrale rol te spelen in het verbinden van informatie, organisaties en mensen. Bovenal om de bedrijfsvoering van onze klanten te vergemakkelijken én te verrijken. Wij willen dat ondernemers klaar zijn voor de toekomst.”