Topsport
Met zijn sportachtergrond - directeur Jeroen van Daalen studeerde Sport, Economie en Communicatie - is het niet vreemd dat hij zijn werk vergelijkt met wielrenners die een berg beklimmen. Waar Max ICT in 2007 als amateur onderaan die berg begon, stonden de grote jongens al bovenop de top. Maar het bedrijf heeft zich in rap tempo ontwikkeld en kan zich inmiddels meten met de groten. Waar dat aan te danken is? “Focus en personeel”, zegt Jeroen zonder aarzelen. “Altijd de rode lijn in je hoofd houden en je niet laten verleiden om daarvan af te wijken. En tegelijkertijd je mensen goed organiseren.”
Persoonlijk
Jeroen benadrukt dat er ook constant aandacht moet zijn voor ontwikkeling. “Niet ontwikkelen betekent stilstaan. Daarom investeren we continu in training en certificering. Zo zijn we op dit moment bezig met ISO- en MVO-certificering.” De reden daarvoor is volgens Jeroen heel simpel: de klant staat centraal en moet kunnen rekenen op uitstekend advies. Dat is precies waarin Max ICT zich onderscheidt. “Mensen denken dat een webshop niet persoonlijk te benaderen is, maar bij ons is het tegendeel waar. Klanten hebben een vast aanspreekpunt, onze accountmanagers gaan bij ze langs én we hebben een online chatfunctie.”
Gewaagd
Dat klanten centraal staan, blijkt ook uit het feit dat Max ICT hen altijd de goedkoopste oplossing wil bieden. “We hebben een enorm productaanbod en 150 leveranciers in Europa. Wanneer bedrijven dus bij ons bestellen, levert ze dat gegarandeerd een flinke besparing op.” Een gewaagde uitspraak, zeker nu prijzen op internet te vergelijken zijn. Maar Jeroen deinst er niet voor terug: “Wij werken volledig transparant, iedereen kan alles op onze website opzoeken.” Bedrijven die hun ICT-producten dus versnipperd bestellen, zijn eigenlijk een dief van hun eigen portemonnee? “Inderdaad”, zegt Jeroen. “Maar bedrijven moeten dan wel hun beleid aanpassen en dat is eng. De vraag is dus: wie durft?”