Appels Makelaardij en Assurantiën: Kansen grijpen

Onzekerheid over inkomen, stijgende lasten, dalende huizenprijzen en wijzigingen van hypotheekrente tast het vertrouwen van de huizenkoper aan. Vastbesloten en vol energiek enthousiasme vecht Appels terug om het vertrouwen van de consument voor zich te winnen. Met als doel om ook de klant de crisis te laten overleven.


Uitgave: Jan-Feb 2013
Thema’s: Hypotheken Verzekeringen Assurantiën

In een woningmarkt die sinds 2008 dalende huizenprijzen laat zien, staan makelaars
zwaar onder druk. Sinds het uitbreken van de crisis zijn banen verloren gegaan in de
sector en hebben legio kantoren hun deuren moeten sluiten. ‘En er zullen er nog meer volgen’, volgens Deborah Verhagen (31), algemeen directeur van Appels Makelaardij en Assurantiën. Deze wervelwind heeft al een behoorlijke staat van dienst in de branche. Op privégebied zelf een pittig jaar achter de rug, laat ze zich ook op zakelijk vlak niet snel uit het veld slaan. ‘De harde realiteit is dat de positie van de traditionele makelaar wankel blijft.’ Toch is Deborah zeer positief gestemd: ‘Het is niet de vraag of Appels deze periode ten boven komt, maar meer hoe. Ondanks alle signalen uit de markt, blijven veel makelaars op de traditionele manier werken. Maar wie zich aanpast aan de markt die in hoog tempo verandert, overleeft. Wat blijft is dat ons advies en niet de verkoop voorop staat. Al hebben we het wel in een moderner jasje gestoken. We werken meer proactief en zijn nog creatiever in onze oplossingen. Bovendien sluiten we door inzet van social media nu beter aan op de wensen van de moderne consument, die gewend is om via het net een actieve communicatie te onderhouden.’

Voortdurend vakkundig
‘Door continue scholing van ons jonge team en een goede samenwerking tussen de vakgebieden kunnen we de klant in het hele traject bedienen. Naast advies over hoe een woning het beste in de mark te zetten, kijken we mee naar de financiering in de breedste zin van het woord. Dat onderscheidt ons in de markt.’ De financiële tak is uitgegroeid tot een afdeling verzekeringen, financiële planning en hypotheken. Deze laatste, tot voor kort ondergebracht bij de Hypotheekshop, opereert inmiddels ook onder de vlag van Appels. ‘Daardoor hebben we nu veel meer vrijheid om naar eigen creativiteit te handelen. We streven een totaalrelatie na met de klant, waarbij ‘persoonlijk’ het toverwoord blijft. Een gewaardeerd goed in deze onzekere tijden’, zo besluit ze daadkrachtig.

< Alle thema's