Tradepark 58: Barbecuetje aan de surfplas

Spontaan barbecuetje met zijn klanten op het buitenterras achter zijn strakke, lichte bedrijfspand. Met een weergaloos uitzicht op de weidse surfplas daarachter, omgeven door groen. Stef van der Steen weet wat hij wil. streeft met zijn bedrijf naar ‘Perfection’. Op T58 komt hij met die klantvriendelijke aanpak behoorlijk in de buurt, want er gaat tenslotte niets boven tevreden klanten.


Uitgave: Jan-Feb 2014
Thema’s: Bedrijfshuisvesting Bedrijvenpark

Wat was voor Stef de reden om voor T58 te kiezen als locatie? ‘De ware reden, als ik eerlijk ben, is dat ik al sinds 1997 een bedrijfspand wilde bouwen. Maar tot 2007 kon je hier in Tilburg als ondernemer niet of nauwelijks aan een kleine bouwkavel komen. Op T58 kregen we een kavel van 1500 vierkante meter. Perfect, op maat gemaakt. Niet te groot. Dit bedrijvenpark is dus dé kans voor het midden- en kleinbedrijf.’ Wat maakt T58 verder zo bijzonder? ‘Vraag het mijn medewerkers. Iedereen zit hier binnen enkele minuten aan de recreatieplas, midden in het groen. Echt top om hier te werken. Maar je moet er zitten om dat te begrijpen. Het ziet er allemaal gelikt uit.’

Kruisbestuiving
Hebben ondernemers op T58 ook wat aan elkaar? Anders gezegd, is er sprake van kruisbestuiving? Zijn outfit alleen al laat weinig twijfel voor misverstanden. ‘Wij
doen zaken met de buurman en die ernaast en die ernaast. Kijk, mijn broekriem komt van Dutch Design, mijn pak van Kristelsfashion, mijn overhemd van Tuerlings en het koekje dat ik verzuimd heb u aan te bieden is van Hoppe. Ook onze bedrijfsverbandtrommel hebben we aangeschaft bij MExT, hier tegenover. Ze zitten allemaal vlakbij.’ Van der Steen bevestigt grif dat die ondernemers ook heel goed de weg naar zijn pand kennen. Maar hij zou er nog veel meer willen zien. Dat brengt ons op de vraag naar het minpunt van T58? ‘Er zijn hier nog te weinig bedrijven. Ik mis collega-ondernemers, ze komen nog niet snel genoeg. Daarom nodig ik ondernemers uit met mij een afspraak te maken om hier te komen kijken’.

Bedrijfsslogan
Al jaren zit Van der Steen met een groepje collega-ondernemers op een kookclubje. Daarom zijn de klanten niet alleen enthousiast over het nieuwe pand naar ook over de culinaire hoogstandjes die Stef daar op gezette tijden uithaalt. Het streven naar vrije tijd - voor de klant wel te verstaan - heeft hem ooit de bedrijfsslogan opgeleverd, die hij dezer dagen weer oppoetst: ‘Geautomatiseerd, meer vrije tijd’.

www.t58.nl

< Alle thema's