Hij staat het liefst ’s morgens om 6 uur al op, om fris en uitgerust zijn tanden in het werk te zetten. Hans gebruikt zijn creatieve talent met name om, heel praktisch, het doel van zijn opdrachtgevers in beelden te vertalen. Of het nu om reclame-uitingen, opmaak van advertenties of het uiterlijk van websites gaat: ‘Wie en wat willen we met dit product bereiken? Daarbij laat ik me ook inspireren door bijvoorbeeld de inrichting van het kantoor van mijn klant en de mensen met wie hij of zij werkt.’
Patat
Een pragmatische werkwijze is Hans met de paplepel ingegeven. Als jongste zoon van een Utrechtse groenteboer, werden hij en zijn zes broers en drie zusjes vooral door het kindermeisje opgevoed. ‘Mijn vader en moeder werkten beide hard in onze zaak en ook wij kinderen werden ingeschakeld.’ Lachend: ‘Pa was vooruitstrevend en verkocht een halve eeuw geleden al voorverpakte groente. Ik heb heel wat snijbonen in zakjes geschept.’ Zijn vader begon in het belendende pakhuis Utrechts allereerste patatzaak. Een gouden greep! Toen bleek dat de jongste altijd aan het tekenen was, werd hij naar het Grafisch Lyceum gestuurd. Daar leerde hij de technische kneepjes van het grafische vak, die later bij een grote inkoopcombinatie werden scherp geslepen. ‘Bij mijn eerste echt interessante baan bij
Euretco in Hoevelaken, deed ik als Hoofd Studio de nodige know-how op.’
Trendsetten
De naam Passionals is goed gekozen. Hans combineert zijn passie met een professionele,
nuchtere aanpak, maar zijn artistieke natuur klinkt door alles heen. ‘In mijn nieuwe kantoor, gehuisvest in het pand dat ik onder meer met Regio Business deel, heb ik een bonte verzameling van wit aardewerk. Het bestaat uit typische jaren ’80 kitsch, waar anderen met een grote boog omheen lopen. Ik combineer het met een hip behangetje. Et voila!’ Stralende lach. ‘Hartstikke hot. Trendsetten in styling is door dingen heen kunnen kijken. Ik zie, ik zie wat jij nog niet ziet.’