Paul krijgt bijval van Frank Jacobs, accountant en tevens partner: ‘Onze kracht schuilt voor een groot deel in de persoonlijke aandacht voor onze klanten. Vanzelfsprekend zou je zeggen, maar de praktijk leert anders. Zeker in de Tilburgse markt word je voor gebrek aan persoonlijke aandacht én lokale betrokkenheid keihard afgestraft.’ Natuurlijk zijn het niet alleen die elementen die het kantoor succesvol maken. ‘De kracht schuilt mede in het feit dat ons kantoor steeds weer in staat is om zich aan te passen aan de laatste ontwikkelingen én zich te onderscheiden van andere kantoren’, vertelt Paul. Het duccesvolle Van Boekel B4Bmagazine waarin klanten de gelegenheid krijgen zich te presenteren aan de andere klanten van Van Boekel, maar ook het recentelijk geïntroduceerde Business & Meetingpoint zijn hiervan goede voorbeelden. ‘In de wereld van vandaag draait het in belangrijke mate om local heroes, verbondenheid, innovatief denken en ‘anders dan anders’. Door middel van onder meer ons B4Bmagazine en Business & Meetingpoint sluiten wij naadloos aan op deze behoefte’, weet Frank aan te vullen.
Een hoge vlucht
Waar Van Boekel door sommigen mogelijk nog geassocieerd wordt met een administratiekantoor of ‘horecakantoor’, is de praktijk anders. ‘Met name de laatste tien
jaar heeft de ontwikkeling van ons kantoor een hoge vlucht genomen’, weet Paul te vertellen. ‘Van een traditioneel boekhoudkantoor van weleer, zijn wij gegroeid naar
een full service adviesorganisatie die iedere MKB-onderneming - van de bakker op de hoek tot controleplichtige organisatie - met raad en daad bijstaat.’ Frank vult aan: ‘De klant van vandaag is veeleisender dan tien jaar geleden. En terecht. In feite zijn wij met de behoefte van onze klanten meegegroeid. Door daarnaast te investeren in specialistische kennis zijn we ook in staat om meer bijzondere opdrachten in te vullen. De fusie- en overnamepraktijk is hiervan een uitstekend voorbeeld.’ Aan de groei lijkt voorlopig nog geen eind te komen. Voortdurend is Van Boekel op zoek naar nieuwe takken van sport. Altijd beredeneerd vanuit
de behoefte van de klant. De klant staat immers centraal. ‘We zijn groot genoeg voor het leveren van kwaliteit, maar we blijven altijd klein genoeg voor de persoonlijke aandacht.’