Gerechtsdeurwaarder Michèl Verlaek en accountmanager Gerben IJsselmuiden zitten
op het moment van het interview nog geen week in hun nieuwe onderkomen in het prachtige beeldbepalende kantoorpand op bedrijvenpark Het Laar. Michèl vertelt hierover: ‘We waren in het oude kantoor echt uit ons jasje gegroeid. Hier zitten we op een uitstekende locatie tussen andere zakelijke dienstverleners. Het is prettig om met bedrijven van hetzelfde pluimage onder één dak te zitten. Daarnaast is het een ruim en toegankelijk kantoor op de begane grond, dat past bij onze laagdrempelige manier van dienst verlenen. Ondernemers kunnen hier altijd bij ons terecht voor advies.’ Want Flanderijn en Verlaek wil er zijn voor elke ondernemer: voor de eenpitter, het grootbedrijf én het mkb. ‘Daarnaast behoren ook woningverhuurders, pensioenfondsen, energiebedrijven, zorgverzekeraars en banken tot onze opdrachtgevers’, vertelt Michèl.
Juiste toon
Dat communicatie in hun vak belangrijk is, beamen beiden. ‘Naast een goed persoonlijk
contact met onze opdrachtgevers, vinden we het erg belangrijk om ook de schuldenaren
juist en zorgvuldig te woord te staan. Met onze oplossingsgerichte manier van incasseren behalen wij betere resultaten. En wij adviseren opdrachtgevers ook over de juiste toon in het voortraject, zodat de kans op betaling ook groter wordt’, legt Gerben uit.
Snel anticiperen
Waarom Flanderijn en Verlaek de barre tijden goed doorstaan heeft? ‘We hebben het voordeel dat we geheel autonoom zijn. We hebben veel in eigen beheer: een eigen callcenter, opleidingscentrum en een op maat gemaakt automatiseringssysteem. Hierop zijn al onze vestigingen aangesloten.‘ De toekomst zien ze met vertrouwen tegemoet. ‘Er zal altijd behoefte blijven aan gerechtsdeurwaarders. Natuurlijk hebben verandering in wet- en regelgeving impact op je businessplan. Maar door daar snel op te anticiperen, je dienstverlening aan te passen en kwaliteit te leveren, kom je heel ver’, besluit Michèl.
Tekst: Mireille Kleijngeld
Fotografie: Kees Bennema