THB Vermogensbeheer: Appen op het naaktstrand

Als vermogensbeheerders zijn de vijf heren van THB Vermogensbeheer uit Tilburg dagelijks in de weer om financiële risico’s en trends op de markt te traceren. Daarnaast gaan ze voor hun klanten vandaag de dag erg ver. En dat is nodig. Want concurrentie en de snelle opkomst van online beleggingsdienstverlening liggen op de loer. Je moet je echt onderscheiden. ‘Daarom vinden wij een goede relatie met de klant een must. Een appdienst onderhouden met het naaktstrand om zo een klant wekenlang op de hoogte te houden van het wel en wee op de effectenbeurzen is wel eens voorgekomen.’


Uitgave: Jan-Feb 2016
Thema’s: Vermogensbeheer Beleggen Beleggingsadvies Zakelijke dienstverlening

Senior Vermogensbeheerders Marc Andriessen en Rodney Maes van THB Vermogensbeheer kennen hun relaties als geen ander. Rodney: ‘Omdat het om persoonlijk maatwerk gaat is het contact met hen intens. Dat komt enerzijds door onze instelling om de klant continu bij de financiële ontwikkelingen te blijven betrekken. Aan de andere kant maken technische ontwikkelingen dit ook mogelijk. Denk hierbij aan WhatsApp, sms, FaceTime of e-mail.’ Marc vult aan dat vermogensbeheer geen eenheidsworst is. ‘Verdiep je goed in de klant, wees inventief. Zo kom je tot een goed toegesneden portefeuille. En ja, daar komt zeker een stuk mensenkennis bij om de hoek kijken.’

Focus

De heren van THB gaan zo transparant mogelijk met klanten en hun vermogen om. Marc: ‘We leggen heel duidelijk de focus op het beleggingsbeleid. Wat doen we en waarom? Op deze manier laten we het beheer van het vermogen zo optimaal mogelijk verlopen.’ Rodney: ‘Wij zijn in alle opzichten volkomen onafhankelijk. We respecteren de wensen en doelen van de klant en brengen kansen en risico’s in kaart. We helpen mensen zo op weg naar een bij hen passende portefeuille.’

Kansen

De toenemende digitalisering is een trend die ook bij de financiële sector zijn intrede doet. ‘Je ziet dat banken zich nu aan het focussen zijn op het absolute topsegment. Dat biedt voor ons ook weer kansen, want steeds meer klanten zijn dan aangewezen op een digitaal platform. Ook als dat misschien minder past’, vervolgt Marc. Ook Rodney ziet genoeg perspectief voor de toekomst. ‘Als je zorgt dat je een hoog serviceniveau biedt en de beleggingen goed laat aansluiten bij de persoonlijke smaken en voorkeuren, dan maak je het verschil. Dat is voor ons de uitdaging.’

Tekst: Mireille Kleijngeld
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's