Klanten weten ons steeds vaker te vinden voor de verpakkingen van producten’, begint Jos Frijters, algemeen directeur, enthousiast. ‘Niet in een oplage van honderdduizenden, maar die speciale en exclusieve stuks. Dat pure, mooie maatwerk waarmee bedrijven zich kunnen onderscheiden. Waarmee ze met hun boodschap een statement maken richting hun relaties en of medewerkers.’
Toegevoegde waarde
‘Voor ons kan dat een eind- of samengesteld product zijn, voor de klant betekent het dat hij altijd krijgt waar hij naar vraagt. Die bijzondere envelop of doos moet de ontvanger raken zoals onze klant dat voor ogen heeft. Het gaat altijd om zijn beleving.’ ‘Dus is het voor ons de uitdaging om erachter te komen wat klanten willen, ook als het om verpakkingen gaat’, vult collega Marloes aan, eveneens algemeen directeur. ‘Dat kun je sec vertalen naar inhoud die beschermd moet worden, maar ook zien als toegevoegde waarde, iets extra’s. Elk product dat verzonden moet worden vraagt tenslotte om een verpakking. Die kun je al laten opvallen door een leuke creatie. Dan is een verpakking een cadeautje, zelfs met een simpel rolletje pepermunt erin.’
Jubileum
DekoVerdivas weet alles in te vullen wat met grafische communicatie te maken heeft. Met een meer dan 100-jarige historie is DekoVerdivas niet in de verste verte bang om verandering te omarmen. Drie jaar geleden ging het een samenwerking aan met de Tilburgse drukkerij Groels Print|Media| People. De productie werd gecentraliseerd en intussen is de productenranch van DekoVerdivas flink uitgebreid. Op 1 maart aanstaande vieren Marloes en Jos hun 12,5 jarige jubileum; een mijlpaal in deze snel veranderende wereld. ‘We staan straks zeker bij dit feestelijke moment stil’, stralen beiden. ‘Uitgebreid vieren zit er door alle coronamaatregelen misschien niet in. Maar een leuk feestje kan altijd later nog.’
Optimalisatie
Denk niet dat het bij elke order per se om creativiteit moet gaan, wél om effectiviteit. Die gaat bij DekoVerdivas ver. Zeg nou zelf, wie wil nou een cadeautje krijgen dat hij eerst zelf bij een PostNL punt moet gaan ophalen, als het ook door de brievenbus past? Daar wordt niemand blij van. ‘Daarom regelen wij alles tot in de puntjes voor onze klant en zijn doelgroep’, legt Jos uit. ‘In de ideeënfase aan tafel kunnen wij onze klanten van A tot Z tot dienst zijn. Van product tot verpakking, van momentum van verzending, tot aan de wijze van verzending toe.’ DekoVerdivas neemt de term totaalontzorging letterlijk en haar klanten waarderen dat. Ook als die zelf nog niet duidelijk voor ogen hebben wat ze precies met hun boodschap willen. Bij DekoVerdivas kunnen ze al hun vragen aan de experts voorleggen. Het bedrijf laat graag zien wat de mogelijkheden zijn. ‘Iedereen staat in deze tijden onder druk en verwacht iets moois voor hun relaties’, merkt Marloes op. ‘Wij weten snel wat we voor je kunnen betekenen en kijken niet alleen naar de realisatie, maar ook naar de optimalisatie van een product.’
Communicatiemiddel
Voor veel B2B klanten wordt de verpakking van een product steeds meer een communicatiemiddel. Aangezien de verpakkingsindustrie onder druk staat, ziet DekoVerdivas haar kans schoon. Slim, want veel enveloppenproducenten en kartonnagebedrijven zijn niet bezig met oplages van een paar honderd stuks of schenken aandacht aan design. Voor DekoVerdivas echter is de vraag naar opvallende samples, kaarten en boeken, gesneden koek. De unieke verpakking neemt ze voortaan ook voor haar rekening. Wie bij DekoVerdivas binnenstapt, raakt al snel van haar kunnen overtuigd. De gepresenteerde enveloppen en dozen alleen al. Van bling bling ontwerpen tot sobere, milieubewuste pareltjes. Wat ze met elkaar gemeen hebben, is dat je ze onmiddellijk wilt openen. Daar is veel mee gezegd.
Team
DekoVerdivas is een partner die samen met jou vraagstukken aanvliegt. Een partner die ideeën aandraagt en kritisch durft te zijn. Promotionele marketing en drukwerk is een tak van sport die ze van oudsher beheerst en nog steeds beoefent. Ook al vinden steeds meer klanten hun weg naar de digitale markt, feit blijft dat elk product vraagt om een passende presentatie. ‘Daarin hebben we hele leuke doorontwikkelingen gemaakt’, zegt Marloes. ‘We werken met een fantastisch team dat alle verzoeken van klanten op technische wijze feilloos omzet richting het productieproces.’ Jos haakt in: ‘Klantvolumes dalen. Het gaat nu minder om volume en veel meer om het specifieke product. Je kan heel veel online bestellen, maar je kan daar geen vragen stellen. Vragen stellen biedt ons juist de gelegenheid mee te denken in totaaloplossingen. Dat doen we graag.’
Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Jules van Iperen