Mister VoIP: Dat is goud waard

Sven Witlox, techniekbaas bij Mister VoIP vindt het belangrijk om iets te doen voor een ander. ‘Zeker in deze onzekere tijd met corona.’ Daarom steunt zijn bedrijf Stichting Voedselbank Tilburg. ‘In Tilburg zijn 600 gezinnen afhankelijk van de voedselbank. Daar leveren we graag een bijdrage aan.’


Uitgave: Jan - Feb 2022
Thema’s: ICT ICT & Telecommunicatie ICT-ondersteuning IT-netwerken IT-infrastructuur Zakelijke dienstverlening Consultancy

Stichting Tilburgse Voedselbank verhuisde afgelopen zomer naar de Kapitein Hatterastraat aan de Noordkant van Tilburg. Bestuurslid van de voedselbank, Will de Laat: ‘Dit pand heeft alles wat we nodig hebben: ruimte voor koel- en vriescellen, kantoren en sinds eind november ook een winkel. Tot voor kort stelden wij de voedselpakketten samen; maar het ene gezin eet graag appelmoes, het andere maak je blij met doperwten. Ruilen op de parkeerplaats hoeft nu niet meer.’ Will werkte voor zijn pensionering als ICT-manager bij een zorginstelling. Dit combineerde hij met vrijwilligerswerk bij het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA). ‘Ook nu zet ik me in voor mensen die hulp nodig hebben.’ Dit doet hij samen met zijn medebestuursleden, leveranciers en 120 vrijwilligers. ‘Niemand ontvangt salaris.’ ‘Met Mister VoIP steunen we graag de Tilburgse Voedselbank die niet alleen lokaal belangrijk werk verricht maar ook regionaal voor andere Voedselbanken.’ aldus Niels van der Pluijm, commercieel verantwoordelijk bij Mister VoIP.

Meer zekerheid

De voedselbank in Tilburg is distributiecentrum voor Noord-Brabant en Zeeland. Sven: ‘Er moet dus te allen tijde verbinding zijn met het internet.’ Will: ‘Bij mijn laatste werkgever werkte ik met een team IT’ers. Die heb ik hier niet, dus zocht ik een partij die vanuit de hardware alles kan regelen.’ De redundante glasvezelverbinding die Midden Brabant Glas aanlegde, wordt door Mister VoIP 24/7 gemonitord. Sven: ‘En de door ons geleverde firewall zorgt ervoor, wanneer één verbinding uitvalt, dat er direct wordt overgeschakeld naar de back-up verbinding.’ Sven toont zich ook op andere vlakken een betrouwbare partner. Will: ‘Ik was onderweg naar huis toen Sven belde en zei dat er een internetverbinding was uitgevallen. Ik ben meteen teruggefietst en zag dat er een stroomgroep was uitgevallen doordat er een flink aantal elektrische kacheltjes aan stonden. Het is goud waard dat Sven in zo’n geval meteen belt, want als een koelcel lang geen stroom krijgt dan moeten we veel voedsel weggooien.’

Rijen en rijen metaal

Mister VoIP zorgde ook voor een stabiel systeem voor telefonie: een 3CX Telefooncentrale. Will: ‘We hebben rijen en rijen metalen stellingkasten staan. Het materiaal kan het telefoonsignaal verstoren. Daarom hebben we op aanraden van Mister VoIP gekozen voor een systeem met voldoende zenders die het signaal van elkaar overnemen. Dat werkt perfect.’

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Raldo Neven

< Alle thema's