‘25 jaar geleden zat ik al met mijn moeder in het Schrobbelèr-vak’, vertelt hij. ‘De laatste tien jaar zit ik in de Business Club. Voor de gezelligheid, want ik ben niet zo’n netwerker.’ Toch kan de geboren en getogen Tilburger bogen op een behoorlijk netwerk. Dat dankt hij bijvoorbeeld aan zijn inzet voor het Festival van het Levenslied. ‘Sinds achttien jaar werf ik sponsors zodat we een gratis meerdaags festival kunnen neerzetten voor de mensen van Tilburg. Ik wilde graag iets voor de stad doen.’
Amuse
Bij deze organisatie leerde hij Joris Duijsters kennen. Samen bestieren ze verschillende ondernemingen, zoals Amuse, een horecaplatform waarmee je kunt reserveren en betalen en ook op gerechtniveau een review kunt geven. ‘Dat geeft een horecaondernemer waardevolle informatie. Via de app kun je ook zoeken waar je het gerecht kunt eten waar je op dat moment trek in hebt.’
Het licht zien
Onder de naam Forchi leveren Hein en Joris LED schermen. ‘We doen er niet zoveel meer in, maar voor Willem II hebben we een uitzondering gemaakt. Vorig jaar hebben we aangegeven dat het scherm bij de kassa aan vervanging toe was. Onlangs is het bestaande bord helemaal uit elkaar gehaald en zijn de metalen delen gestraald en opnieuw gespoten. Met het nieuwe LED scherm ziet het er weer keurig uit. Het licht is op verzoek van de welstandscommissie wel gedimd. Vroeger hadden we een LED bord bij de Euroscoop. Als het had gesneeuwd kon je het licht tot in Poppel zien.’
Herinneringen aan driekleur
In 25 jaar verzamelde Hein veel mooie herinneringen aan de Tricolores. De mooiste zijn van het trainingskamp in Turkije in 2010. ‘’s Avonds aten we met de spelers en voetbalden we ook tegen hen. Die reizen waren goed voor de binding tussen de sponsors en de spelers. Helaas zijn ze op een zeker moment geschrapt. Als je het mij vraagt, worden ze snel weer in ere hersteld.’
TEKST RAQUEL MOURIK
FOTOGRAFIE TOIN DAMEN