Holweg Cargo Services: We gaan het regelen-service

‘Het gaat er niet om dat je processen uitvoert volgens afspraak, maar dat je de klant ook ontzorgt als hij iets bijzonders vraagt. Dan pas lever je toegevoegde waarde. Als de klant van onze klant tevreden is, doen wij het goed.’


Uitgave: Jan-Feb 2017
Thema’s: Mobiliteit Transport & Logistiek Transport Transporteur

Met Holweg Cargo Service en Logistiek Centrum ’s-Hertogenbosch streeft René Holweg elke dag naar tevreden klanten. Door hen kwaliteit, flexibiliteit en persoonlijke aandacht te bieden, slaagt hij in dit voornemen. Met als gevolg dat vooral het logistieke centrum in amper drie jaar tijd flink is gegroeid. Van 300m2 vaste oppervlakte naar 5000m2.

Piekperiodes

‘In eigen beheer? Outsourcen? Met het aantrekken van de economie maken bedrijven doordachte keuzes omtrent hun warehousing’, legt René uit. ‘Flexibiliteit is daarbij bepalend: downsizen in rustiger tijden, uitbreiden in piekperiodes. Die flexibiliteit kunnen wij bieden. Naast onze vaste oppervlakte, kunnen we bijkomende opslagruimte huren. Door samen te werken met lokale logistieke partners zorgen we voor de nodige buffers. Een van onze klanten bijvoorbeeld levert de verpakking voor producten van een succesvolle webshop. Dankzij onze variabele (extra) opslagruimte kunnen we perfect in zijn piekperiodes (Sinterklaas, Kerst) voorzien. Los daarvan kunnen we het hele logistieke proces verzorgen: opslag, orderpicking en transport. Voor dat laatste maken we uiteraard gebruik van Holweg Cargo Service.’

Korte lijnen
‘Andere troefkaarten van Logistiek Centrum ‘s-Hertogenbosch zijn de korte lijnen en persoonlijke aandacht. Bij ons geen ‘kies nul voor de klantenservice, 1 voor het logistieke centrum.’ Zowel mijn directe collega als ikzelf zijn makkelijk bereikbaar en rechtstreeks aanspreekbaar. Klanten kunnen me zelfs in het weekend bellen, indien nodig.’

GVP
‘Zakendoen heeft alles te maken met GVP: Gunnen, Vertrouwen, Prijs. En wel in die volgorde’, gaat René verder. ‘Prijs is in beginsel nooit de bepalende factor. Gunnen daarentegen wel. Als de klik er is, is de helft van de business verzekerd. Daarnaast moet er onderling vertrouwen zijn. De klant moet er op kunnen rekenen dat wij doen wat hij vraagt. Wij moeten op onze beurt zijn verwachtingen waarmaken. Wat voor de klant geldt, geldt natuurlijk ook voor onze leveranciers. Maar de pijlers waarop we verder bouwen, zijn toch onze medewerkers. Het zijn niet de wielen die het bedrijf draaiend houden, maar de mensen’, besluit René.

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Marjo van de Peppel

< Alle thema's