Willem II: Droom komt uit

We gaan even terug in de tijd, het jaar 1999 om precies te zijn. In dat jaar leren Jos van Aarle (33) en Joep van Baal (34) elkaar kennen aan de handelsschool in Tilburg. Twee broekies met een grote bek en een goed gevoel voor humor, al vonden ze dat vooral zelf. Dromen deden ze in die tijd volop. ‘We riepen met regelmaat tegen onze vrienden, ooit gaan we samen ondernemen’, vertelt Jos.


Uitgave: Jan-Feb 2017
Thema’s: Management Marketing Marketing en communicatie Sponsoring Sport en ontspanning

Joep komt al vanaf zijn zevende bij de Tricolores. ‘Ik ben begonnen in het kindervak en ben altijd trouw alle wedstrijden blijven bezoeken. Vanaf dit seizoen zijn Jos en ik ingestapt als sponsor van de Young Business Club. Iets waar we als echte Tilburgers natuurlijk trots op zijn.’

Lederwaren
Jos en Joep zijn continu actief in de handel. Inkopen en verkopen, dat is het liefste wat ze doen. In 2002 maken ze kennis met de lederwarenbranche; een onbekende, nieuwe en interessante wereld. In de jaren die volgen leren ze veel van het vak, zien veel van de wereld en gaan steeds meer houden van lederen producten zoals tassen en portemonnees. En de droom blijft overeind: samen ondernemen. Beide jongens worden wijzer en meer ervaren op het gebied van inkoop, verkoop en marketing. Het is inmiddels 2015 en tijd om de knoop door te hakken. ‘Als we het nu niet doen, doen we het nooit meer. We besluiten samen te gaan ondernemen’, vertelt Joep.

DSTRCT
Ondanks ervaring in andere branches blijft het enthousiasme toch het grootst voor de lederwaren. ‘De mogelijkheden die het product leer biedt zijn eindeloos. Dit in combinatie met een markt die enorm aan het veranderen is, was de keuze voor de lederwarenbranche zo gemaakt’, aldus Jos. Begin 2016 gaan Joep en Jos als Bag Boys van start, met onder andere een eigen merk genaamd DSTRCT.

Terugblik
Een jaar later kunnen Jos en Joep terugkijken op een succesvol jaar. ‘De eerste stappen met DSTRCT zijn gezet’, zegt Jos. ‘We kijken er enorm naar uit om DSTRCT verder te laten groeien. Zowel in naamsbekendheid als in verkooppunten, nationaal en internationaal’. Kijk voor meer informatie op www.bagboys.nl.

Tekst: Wouter Janssen
Fotografie: Toin Damen

< Alle thema's