DekoVerdivas: Samen optrekken

‘Overnames halen de ziel uit bedrijven, daarom zijn we meer van het samenwerken dan van het overnemen’, vertelt Jos Frijters, directeur van DekoVerdivas. Sinds januari 2019 werkt het bedrijf nauw samen met Groels\Print\Media\People. ‘We blijven twee bedrijven met een eigen identiteit, maar bundelen onze kennis, machinepark en de inzet van onze grafische vakmensen’, legt mededirecteur van DekoVerdivas, Marloes de Kok uit.


Uitgave: Jan-Febr 2019
Thema’s: Drukwerk Grafische industrie Opslag & logistiek Distributie Voorraadbeheer Verpakken

Beide ondernemingen zijn Tilburgse bedrijven met een lange geschiedenis en goede reputatie. ‘Deze samenwerking maakt ons nog toekomst- bestendiger. Samen maken we het verschil’, stelt Jos. ‘Met de komst van apparaten en mensen van Groels naar onze locatie kunnen we vanaf nu ook in huis digitaal drukken op een HP Indigo. Hiermee is het gat tussen printen en drukken gedicht. En wij voegen bijvoorbeeld voorraadbeheeroplossingen toe aan de specialismen van Groels\Print\Media\People.’

Knowhow
DekoVerdivas is specialist in fulfilmentdiensten en maatwerkoplossingen voor innovatief mediagebruik. Het biedt daarnaast opslag, voorraadbeheer, verpakken en distributie. Drukkennis combineren ze met knowhow op het gebied van automatisering en digitalisering om maatwerkoplossingen te leveren. Alles heeft een link met communicatie. ‘We kunnen bijvoorbeeld adviseren hoe digitale bestanden geschikt te maken voor narrowcasting. Onze grafische kennis komt hierbij ook van pas’, legt Marloes uit. ‘Zo faciliteren we communicatie.’

Bestaansrecht
Ondanks de toename van dit soort papierloze communicatiemiddelen, zal papieren drukwerk bestaansrecht houden. Jos: ‘Daar zijn we van overtuigd. Een boodschap op papier wordt als betrouwbaar en waar gezien.’ En drukken beperkt zich allang niet meer tot papier alleen. Jos: ‘We doen steeds meer drukwerkgerelateerde communicatie zoals banners, borden, panelen en vlaggen.’ Marloes: ‘Dit soort uitingen ontwikkelen we samen met onze klant. We denken mee in hoe bedrijven hun boodschap het beste naar buiten kunnen brengen.’

Bij ons passen
Samen optrekken betekent ook met de gezamenlijke diensten nieuwe klanten binnenhalen. Marloes: ‘We zoeken klanten die bij ons passen. Dat zijn bedrijven en organisaties die permanent een grote diversiteit aan offline communicatie-uitingen nodig hebben en waar verschillende afdelingen en personen dit bestellen.’ Naast fysieke voorraden werkt DekoVerdivas ook met digitale voorraden. Jos: ‘Dit doen we bijvoorbeeld voor het ETZ in Tilburg. Zodra iemand patiëntenfolders bestelt, worden ze geproduceerd. Printing on demand dus. Zo leveren we wekelijks tientallen verschillende folders aan meer dan 200 contactpersonen binnen dit ziekenhuis.’ Vervolgens ontvangt de klant één totaalfactuur per afdeling. Ook hierin denken de specialisten van DekoVerdivas actief mee.

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Linn de Kort

< Alle thema's