Timo constateert dat er in veel bedrijven te weinig kennis is om ultieme resultaten te behalen met marketing. ‘Om voor die 10 te gaan in plaats van tevreden te zijn met een 8. Om strategische stappen te kunnen zetten, moet je álles weten over de producten van je klant.’
Stappen zetten
The Growth Hacking Company vormt een aanvulling op interne marketing of bureaus. ‘We ontwikkelen online marketingstrategieën en testen bijvoorbeeld landingspagina’s en productgroepen. Dit doen we door intensief samen te werken met beslissers, zodat we direct de juiste input ontvangen over producten en bijbehorende kansen.’ Hiermee kun je bijvoorbeeld bepalen of een landingspagina beter resultaat oplevert op LinkedIn of op Facebook. Hij zet de methode al jaren in bij grote bedrijven in onder andere automotive, de reisbranche en bij groothandels. ‘Nu brengen we het naar het mkb.’ Naast de snelle resultaten, heeft Growth Hacking nog een voordeel. ‘Het geeft feilloos aan welke strategische stappen je met je bedrijf moet zetten.’
Gevoel
Zijn droomklanten zijn bedrijven die denken in beperkingen. ‘Ondernemers of marketeers die ervan overtuigd zijn dat ze te weinig budget hebben voor effectieve marketing en die keuzes maken op basis van gevoel.’ Hij toont graag aan dat zo’n gevoel vaak niet klopt. ‘We laten zien wat werkt en dat komt de bedrijfsstrategie ten goede.’ Tot slot geeft hij een voorbeeld van een effectieve vertaling van online marketing naar strategie. ‘Een bedrijf in beauty en wellness wilde meer omzet genereren in de B2C-markt. We lieten zien dat de productiewijze niet geschikt was voor de consumentenmarkt; er moesten bijvoorbeeld talloze verpakkingen gewijzigd worden. Door te focussen op B2B steeg de omzet in een jaar met 20 procent.’
Marketeer zoekt snuffelstage
In 2020 gaan marketeers van The Growth Hacking Company elke maand twee dagen bij een ander bedrijf stage lopen. ‘Ik zoek bedrijven buiten de branches waarvoor we al veel doen. Ik zie graag hoe bedrijven werken en marketing inzetten. Daarom willen we graag twee dagen meewerken. Voor een bedrijf twee dagen een gratis medewerker die ze mogen plaatsen waar ze willen en voor ons de mogelijkheid te kijken buiten onze eigen klantbase. De kennis van online marketing en Growth Hacking brengen we natuurlijk ook mee.’ Heb je of weet je een plekje voor een snuffelstagiair? Ga naar www.tghc.nl/snuffelstage.
Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Kees Bennema