Hotel-Restaurant Boschoord is een sfeervol driesterren hotel, te midden van een indrukwekkend heide- en vennengebied. Daarmee valt het precies binnen het verlanglijstje van Chris, hotelier en directeur van de Hotel Management Group. 'Ik heb altijd al meer hotels in Brabant willen hebben. Maar de gelegenheid moet zich voordoen. Toen Boschoord te koop werd aangeboden, heb ik dan ook geen moment getwijfeld. Het heeft sfeer, het ligt in een indrukwekkende natuurlijke omgeving en op loopafstand van het dorp. Of iemand hier nu zakelijk komt of privé, hij zal zich hier thuis voelen.' HMG telt 42 bedrijven, waarvan 35 hotels.
Driesterrenhotels
Boschoord valt al weer vier maanden onder de Hotel Management Group, lang genoeg om zowel binnen als buiten een restyling te ondergaan. Luken: 'De linker vleugel van het hotel sloot architectonisch wel aan op het ‘hoofdgebouw’, maar qua kleurstelling en aankleding veel minder. Nu schilderwerk en luiken zijn doorgetrokken, is het één geheel. Dankzij de kap van enkele bomen ligt het hotel ook meer in the picture en de uitgebreide terrassen en parkeerplaatsen zorgen ervoor dat iedereen zich hier welkom voelt. Ik val op driesterrenhotels in deze klasse. Je kunt er nog zonder plattegrond doorheen, ze hebben sfeer en zijn gemakkelijk te exploiteren.' Boschoord telt 56 tweepersoonskamers en 8 (vergader)zalen.
Creatief ondernemen
Enigszins verrassend is het moment van aankoop. Was de crisis voor Luken geen reden om de aankoop van panden voorlopig uit te stellen? 'Natuurlijk heeft de crisis ook bij ons voor veel problemen gezorgd. Met name op financieringsgebied viel niets te regelen. Toen ik het gevoel kreeg dat ik al tijden aan een dood paard stond te trekken, heb ik mezelf een maand teruggetrokken in Brazilië. Dat heeft me goed gedaan. Bij thuiskomst zat ik weer vol positieve energie. Opvallend is dat ik sindsdien de mooiste deals heb gesloten. En ondertussen meen ik zelfs dat de crisis ons ook een aantal goede zaken heeft gebracht. Het was de hoogste tijd om de doorgeslagen consumptiemaatschappij te relativeren. En daarnaast dwingt de crisis ons weer tot creativiteit. Creativiteit hoort immers bij het ondernemerschap? De BOB Borrel is een mooie gelegenheid om elkaar hierin te ondersteunen.'