IBL-software: Omzetverhogend marketinginstrument

Iedere ondernemer is zich vandaag de dag bewust van het nut van een website. Het is een visitekaartje, waar geen enkel bedrijf meer zonder kan. Waar veel ondernemers zich nog niet van bewust zijn, is dat er veel meer rendement te halen valt uit een online presentatie. IBL-software heeft de kennis in huis om van iedere website een marketingtool te maken.


Uitgave: Juli-Aug 2011
Thema’s: Software ICT & Telecommunicatie Online marketing

Meer omzet genereren
“Ik stel ondernemers altijd twee simpele vragen”, vertelt eigenaar Hans van der
Linden. “Welk percentage van de totale omzet is afkomstig van de website en
hoeveel klanten of leads komen online binnen? Veel bedrijven moeten hier het
antwoord op verschuldigd blijven. IBLsoftware biedt de faciliteiten om alles wat
op een website gebeurt te monitoren en dit vervolgens om te zetten in actie. Door
gebruik te maken van een zogenaamde ‘profi le engine’ kunnen we exact zien wie
waar op klikt. Als een bezoeker uiteindelijk een actie onderneemt, zoals het downloaden van een brochure of het invullen van een contactformulier, is het profi el al bekend. Met deze gegevens kun je heel gericht aan de slag. Het uiteindelijke doel is om meer omzet te genereren uit bestaande en nieuwe klanten.”

Betaalbaar voor MKB
“Een interactieve website is mooi, maar deze moet achter de schermen goed ingericht zijn om er daadwerkelijk iets mee te kunnen doen. Daarom is een goed platform - dat nu en in de toekomst volstaat - een vereiste”, legt salesmanager Alain Galiart uit. “IBL-software werkt al sinds 2005 met het in Tsjechië ontwikkelde Kentico CMS. Sterker nog: we waren destijds hun eerste partner in Nederland. Inmiddels draaien er wereldwijd meer dan 6.000 sites, ontwikkeld door meer dan 1.200 partners, op dit systeem. Door de grote mate van professionaliteit wordt het Kentico CMS gebruikt door partijen aan de bovenkant van de markt als Microsoft en TNS-NIPO. Desondanks is het een product dat verrassend betaalbaar is voor het MKB. Bovendien heeft het systeem een enorme hoge usability. Eindgebruikers zonder technische kennis kunnen er moeiteloos mee werken. We hebben zelf de nodige puzzelstukjes ontwikkeld en in de afgelopen jaren enorm veel ervaring opgedaan met het systeem. Hierdoor kunnen we het Kentico CMS snel en efficiënt inzetten. Wij verbinden de website aan de back-office, zodat de gebruiker direct met de verzamelde gegevens aan de slag kan. Daarin schuilt onze meerwaarde.” Kentico CMS blijkt ook sociaal betrokken te zijn: “Als er zich onverhoopt een probleem voordoet in het systeem, beloven ze dat dit binnen 7 dagen opgelost is.  Onder de noemer ‘Trees for bugs’ wordt er voor ieder gemeld probleem een boom geplant.”

< Alle thema's