“Klanten moéten niet, zij kúnnen bij ons kopen, maar door te investeren in onze
IT-producten en -diensten bezorgen zij hun bedrijf wel meer rendement.” Volgens Stef van der Steen, directeur Perfection Automatiseringen, is de boodschap: zorg dat je klanten beter en effi ciënter kunnen werken tegen minder kosten. Klantgerichtheid vormt dan ook al ruim twintig jaar de drijfkracht achter Perfection Automatiseringen. Dit wordt eens te meer duidelijk in het uitgebreide dienstenpakket.
Stoeien met klanten
“Wat het USP van Perfection Automatiseringen is? Wij ‘partneren’ en stoeien met
onze klanten”, antwoordt Stef nadenkend. “De grootste fout die je als bedrijf kunt
maken is namelijk te willen ‘verkopen omwille van het verkopen’. Sommige van onze leveranciers kennen we al vanaf het prille begin en sommige klanten waren er eveneens vanaf het eerste uur bij. Als je een geschiedenis van meer dan twee decennia met elkaar deelt, spreek je eerder van ‘partners’ dan van ‘leveranciers’ of ‘klanten’. Je klant als partner beschouwen betekent dat je samen gaat nadenken, samen innoveert, produceert en invulling geeft aan de IT-behoefte. Wij vinden het vanzelfsprekend om mét de klant het hele proces af te leggen. Klanten krijgen bij ons informatie over nieuwe ontwikkelingen; wij reiken hen ideeën aan en vertellen wat mogelijk is maar we verplichten hen tot niets. In dat opzicht organiseren we ook geregeld en vrijblijvend informatiesessies (met de inmiddels bekende Spaanse of Japanse hapjes achteraf) en we merken dat die steeds meer aftrek vinden. Over anderhalf jaar bestaat ons bedrijf vijfentwintig jaar en die mijlpaal willen we samen met onze partners vieren. Een kwart eeuw oplossingen bedenken, rechtvaardigt een mooi feest maar de invulling ervan blijft voorlopig nog een verrassing!”
Streven naar Perfectie
“Net als een mens kent ook een bedrijf wisselende periodes in het leven”, gaat Stef verder. “Zo mocht Perfection Automatiseringen zich ‘IBM Partner van het jaar’ en ‘Beste Exact Support Partner’ noemen, maar we hebben net zo goed een zware periode met de nodige bouwperikelen achter de rug. Om het echter met de plastische bewoordingen van Cruijff te zeggen: ‘elk nadeel heeft ook zijn voordeel’. Dat is inderdaad gebleken want misschien heeft juist de ervaring met het faillissement van een aannemer ervoor gezorgd dat we dit nieuwbouwproject (Droogdokkeneiland 14) strak en goed doordacht hebben aangepakt. Met als resultaat dat we nu in een prachtig pand zitten. Ook de ontwikkeling van een eigen softwarepakket voor de (detail)handel betekent een mijlpaal in onze geschiedenis. Met HelixPro bedienen we op dit moment zo’n 250 tuincentra, wat bijna 50% van de totale markt in Nederland is.” Op de vraag of de bedrijfsnaam ‘Perfection Automatiseringen’ niet voor extra druk zorgt om optimaal te presteren, antwoordt Stef: “We streven elke dag naar perfectie ook al is perfectie eigenlijk onbereikbaar. Wat vandaag immers perfect is, is morgen alweer achterhaald. Voortdurend ijveren voor het perfecte product of de perfecte dienstverlening, zorgt ervoor dat je scherp blijft.”
Uitgebreider dienstenpakket
“Zowel wat helpdeskondersteuning betreft als op het vlak van systeem- en applicatiebeheer hebben we niet stilgezeten”, gaat Stef enthousiast verder. “We gaan meer klassikale trainingen voor eindgebruikers aanbieden evenals specifi eke sessies rondom bijvoorbeeld de eindejaarsafsluiting. Wat (potentiële) klanten wellicht zal interesseren is dat we naast persoonlijke consults ter plekke, voortaan ook remote consults kunnen verzorgen. Als de klant belt met een probleem, kunnen wij dankzij de moderne technieken, op afstand (lees: ons kantoor) hun probleem oplossen. Naast een snelle en effi ciënte interventie is het grote voordeel van ‘hulp op afstand’ dat de klant enkel onze effectieve arbeid betaalt (voorheen ook de reistijd) waardoor wij uurfacturatie kunnen hanteren in plaats van facturatie per dagdeel. Een andere vernieuwing is dat wij onze weekend- en avondsupport uitbreiden naar de detailhandel; dit is met name gunstig voor handelsondernemingen die geregeld op zondag open zijn. Daarnaast hebben we voor de midden- en bovenkant van het MKB een 24/7-configuratie ontwikkeld op basis van Microsoft Hyper-V. In lekentaal betekent het dat we klanten een complete oplossing kunnen bieden die 24 uur, 7 dagen per week beschikbaar is, zelfs wanneer onderdelen defect raken of vervangen moeten worden. Wij zijn absolute voorstanders van zelfstandige oplossingen en dankzij onze ‘private cloud computing’ kunnen bedrijven hun informatie en processen veilig en gemakkelijk opslaan en beheren. Voor zzp’ers hebben we tot slot een aantrekkelijk product ontwikkeld waarbij ze altijd en overal toegang hebben tot hun e-mailomgeving, documenten, relatiebeheer én de financiële administratie. Perfection Automatiseringen is helemaal klaar voor de toekomst!”, besluit Stef beslist.”