Van Mossel Waalwijk: Trots op nieuwe uitstraling

De recente verbouwing zette het bedrijf even op z’n kop, maar het resultaat mag er wezen. Van Mossel Waalwijk is van top tot teen opgefrist en weer helemaal bij de tijd.


Uitgave: Juli-Aug 2011
Thema’s: Bedrijfshuisvesting Autobedrijf

Voor bedrijfsdirecteur Kees Berkhof (54) kon de verbouwing niet snel genoeg klaar
zijn. “Bij grote bedrijven zoals deze, zie je dat ingrijpende verbouwingen in een mum van tijd zijn afgerond”, zegt hij. “Wij willen maximale service blijven leveren. Hoe eerder onze klanten zich in onze zaak comfortabel voelen, hoe beter.” De bouwkundige ingreep duurde slechts vier weken. Sindsdien lijkt de ingrijpend verbouwde showroom stukken groter dan voorheen.

Showroom
De showroom is een 100 procent Volkswagen merkbeleving.“Voorheen werd de showroom namelijk verdeeld in twee gedeeltes”, zegt Berkhof. “Voor de auto’s van Volkswagen en die van Audi. Nu we hier alleen nog het merk Volkswagen verkopen, is er meer ruimte om dat merk nog beter te presenteren. En onze Audi-klanten kunnen we prima van dienst zijn met ons speciaal ingerichte Audi service werkplaats.” Een compleet nieuw pand in een bestaand concept op het vertrouwde adres. Zo kan Autobedrijf Van Mossel Waalwijk het beste omschreven worden. “Zo’n update doet wonderen”, vindt Dave van Iersel (38), algemeen commercieel manager: “De beleving van de klant is totaal anders en de verwachtingen omtrent onze diensten en services liggen nu hoger. Maar daar deinzen we niet voor terug. We zien het als een uitdaging om onze klanten nog beter te bedienen dan we al deden. Lastige vraagstukken? Kom maar op. Maar als iets echt niet haalbaar blijkt, zeggen we het ook eerlijk. Daar winden we geen doekjes om.”

Drankje 
De nieuwe bar in de showroom nodigt uit tot het nuttigen van een drankje en doet bijna huiselijk aan. Minuscule interieurdetails en accenten zoals de toepassing van houten elementen zijn tot in de kleinste details keurig doorgevoerd. “De controleur van onze importeur die de verbouwingsresultaten kwam bekijken, reageerde enthousiast”, meldt de bedrijfsdirecteur. “Een afwerking als de onze kwam hij zelden tegen. Tot in de puntjes toegepast. En dat is mooi om te horen, maar toch verliezen we bij dit mooie resultaat geen seconde onze focus. Namelijk klanten tevreden stellen die vervolgens graag terug blijven komen. Dat is altijd onze eerste doelstelling geweest. En dat blijft ook zo.”

< Alle thema's