ACES Direct: Human touch

De passie voor dienstverlening en de producten zit in de genen. Bij internetbedrijf ACES direct in Tilburg draait alles om de persoonlijke klik in It. Product- en Marketing Manager Eric Gielen en Commercieel Manager Sven van Boxtel over de bijzondere bedrijfsfilosofie: “We willen de absolute top in de branche bereiken. Door het leveren van maatwerk en het bieden van een optimale service met klanttevredenheid als resultaat.


Uitgave: Juli-Aug 2012
Thema’s: ICT Internet Software Hardware

ACES Direct levert jaarlijks aan ruim tienduizend bedrijven hard- en software, IT-producten en diensten. Hoewel de klantenkring groot is, staat de persoonlijke aanpak daarbij centraal. Elke klant wordt van advies tot afhandeling begeleid door een persoonlijke Account Manager. Gielen: “Hoe vaak gebeurt het niet dat je vastloopt in het keuze-, bestel- en vervolgtraject. Wij voorkomen dat door een persoonlijke benadering van de vraag. En dat leidt tot de aanschaf die bij de klant past.” 

Campagne
Omdat begeleiding als een rode draad door de dienstverlening van ACES Direct loopt, geeft het bedrijf de eigen Account Managers een centrale plaats in de nieuwe reclamecampagne. “Onze medewerkers vormen de kern van de organisatie. De passie voor het IT-vak zit in hun genen. Samenwerking, betrokkenheid en kennis van zaken staan centraal. Het is daarom dat we een stapje verder gaan en de Account Managers prominent op de megagrote affiches die hangen bij tank- en treinstations, tonen. Zij vormen een verlengstuk van een prettig zakelijk contact en we onderstrepen daarmee nog eens extra de persoonlijke klik”, zegt Van Boxtel.

Persoonlijke webshop
De combinatie van webshop en persoonlijk accountmanagement heeft de afgelopen tien jaar voor een significante groei van de organisatie gezorgd. Gielen: “Onlangs zijn zes mensen het team komen versterken (inmiddels telt het bedrijf ruim 25 medewerkers). Gezien de groei de afgelopen jaren en de verwachte groei dit jaar was uitbreiding van het team essentieel.” Van Boxtel vult aan: “Er is een keuze gemaakt voor een team met specialisten. Zij ondersteunen de Account Managers in specialistische IT vraagstukken en - behoeften van en bij onze klanten op locatie.”

Out of the box
Inkoopgemak bieden vormt volgens beide heren de basis van de dienstverlening. Van Boxtel: “Naast het leveren van IT-producten leggen wij ons blijvend toe op het leveren van diensten ‘om de doos heen’. Dus nog meer meedenken met de klanten. Wij zijn sterk in het bepalen van de klantbehoefte, het juist adviseren en vervolgens op de juiste plaats en het juiste moment leveren.”

< Alle thema's