Féju Groep: Automatisering ís telecommunicatie

Féju Automatisering uit Udenhout kiest bewust voor het overnamepad. Met de uitbreiding van de discipline telecommunicatie kan de Féju Groep ondernemers nu ook volledig ontzorgen op het gebied van het nieuwe telefoneren.


Uitgave: Juli-Aug 2012
Thema’s: Automatisering Telecommunicatie

Automatisering ís telecommunicatie. De twee disciplines zijn vandaag de dag niet
meer los te denken van elkaar. Féju koos bewust voor het strategische overnamepad. In oktober vorig jaar nam het automatiseringsbedrijf de telecom divisie van Hoppenbrouwers Elektrotechniek over en sinds 1 juni 2012 valt ook Witlox Projects onder de Féju Groep. "Als we deze stappen niet hadden genomen, hadden we de boot gemist. Nu staan we samen sterk en voegen veel expertise op het gebied van telecommunicatie toe aan Féju Telecommunicatie. Binnenkort hoop ik nog meer nieuws te kunnen melden", licht Albert Jakobsen toe.

Verschuiving
In crisistijd is telecommunicatie vaak een ondergeschoven kindje. Een conventionele telefooncentrale kan lang mee, maar er is duidelijk een verschuiving zichtbaar. Binnen een paar jaar zal ieder bedrijf of instelling overstappen op het nieuwe telefoneren via Internet, het zogenaamde Voice over IP (VoIP). Bij het inrichten van VoIP is ruime kennis van IT-netwerken nodig, iets waarmee Féju vanuit de kantoorautomatisering dagelijks te maken heeft. Een logische stap dus om ook de dienst van telecommunicatie aan te bieden.

Besparen
Albert Jakobsen tipt: "Het is voor bedrijven en instellingen interessant om nu alvast  eens te kijken naar wat de omschakeling naar VoIP voor hen behelst in de toekomst. Wat heb je nu, wat kun je besparen? Vaak blijkt in adviesgesprekken dat er nagenoeg geen investering nodig is om kosten te besparen. We zien regelmatig dat een analyse van de huidige telefoonrekening al een besparing van 10 tot 15% kan opleveren. Nieuwe telecom systemen kunnen via een lease concept verkregen worden." Van het één komt gelukkig vaak het ander. Onwetendheid is vaak de remmende factor.

Kennis
Met de hoge certificeringen op het gebied van automatisering en  telecommunicatie, het gebruik van A-merken en het krachtige 24/7 service apparaat, onderscheidt Féju zich in de markt. Albert Jakobsen vertelt trots: "Wij investeren veel in de opleidingen van medewerkers en waarborgen daarmee als enige deze kennis in de regio. Onze brede klantenkring vraagt om specialistische kennis. Neem bijvoorbeeld de zorgsector, hierin specialiseert Féju zich niet alleen op het gebied van persoons-, zoek- en alarmeringsinstallaties, maar ook op kantoorautomatisering voor deze specifieke doelgroep."

< Alle thema's