Iterate: LogiFlex slecht barrières tussen webshop en winkel

Steeds meer ondernemers combineren een fysieke winkel met een webshop. Speciaal om ervoor te zorgen dat alle verkoopkanalen naadloos op elkaar aansluiten, heeft softwarebedrijf iterate uit Tilburg het programma LogiFlex ontwikkeld. Directeur/ontwikkelaar Frans van Meir: “Wij halen drempels weg.”


Uitgave: Juli-Aug 2012
Thema’s: ICT Software

Of je nu een nichemarkt bedient of als groothandel opereert: als je op internet niet te vinden bent, wordt het tegenwoordig steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. Maar verkopen via verschillende kanalen vraagt om een  uitgekiende bedrijfsvoering. Daarbij kan de ondernemer van nu feitelijk niet zonder goede, ondersteunende software, weet Van Meir. “De kracht van LogiFlex ligt in het gebruiksgemak. Deze software maakt het mogelijk dat je de procedures die je binnen het pakket moet volgen, tot in detail kunt afstemmen op de wensen van de klant.”

Makkelijk inpasbaar
Artikel-, voorraad-, inkoop- en verkoopbeheer. LogiFlex bevat alle functionaliteiten die nodig zijn om tot een efficiënte bedrijfsvoering te komen. Daarnaast behoren ook het plaatsen van productieorders, relatiebeheer, overzichten/rapportages en het archiveren van documenten tot de basis van het pakket. “We hebben allerlei instellingsparameters waarmee je in bepaalde situaties het gedrag van het programma kunt aanpassen. Of je nu één of 120 verschillende (web)winkels hebt. Het gemak waarmee het programma inpasbaar is voor elk type winkel of product is een belangrijk voordeel, zo horen wij van onze klanten.”

Kern van succes
De integratie van webwinkel in de eigen winkel is de kern van het succes van LogiFlex, dat in elke branche gebruikt kan worden. “Daar waar andere pakketten ook koppelen met de webshop, is het in de meeste gevallen zo dat je op  bepaalde momenten van de dag een export moet doen van je huidige voorraad en die dan in je webwinkel moet inlezen. Anders ga je dubbel verkopen. In ons pakket is het zo dat als je wijzigingen aanbrengt in de voorraad, dit op een centraal punt wordt verwerkt. Via dit centrale punt wordt ook de webshop aangesproken. Je staat als ondernemer, maar wellicht nog belangrijker als klant, dus nooit voor de vervelende verrassing dat het bestelde artikel ineens niet voorradig blijkt te zijn.” Vaak bedienen ondernemers zich nog van twee of meer verschillende pakketten, die niet altijd op elkaar aansluiten. “Een webshop-pakket richt zich vooral op de voorkant van de webwinkel en een ERPpakket richt zich juist op de achterkant. Door deze twee te combineren krijg je van beide werelden het beste. Zo halen we drempels weg voor zowel ondernemers als klanten.”

< Alle thema's