Kopak: Opvallen in de massa

Gedreven door ambitie opende Koert van de Kerkhof bijna tien jaar geleden de deuren van zijn bedrijf. Hij liet zien flexibel te zijn, deed op tijd de nodige grote investeringen en luisterde vooral goed naar de klant.


Uitgave: Juli-Aug 2012
Thema’s: Direct Mail

"Ons werkplezier is de basis van ons succes", verkondigt Koert van de Kerkhof vol overtuiging over zijn bedrijf Kopak. Onlangs werd de huisstijl subtiel in een nieuw jasje gestoken, waarbij behalve het opfrissen van de kleuren ook Kopak Print en Mail veranderde in Kopak Direct Mail. Op papier een kleine wijziging die in praktijk van grote waarde is. "De core business estaat nog altijd uit printen, mailen en verzenden van poststukken, maar daarnaast verzorgen we ook legio aan ondersteunende diensten waarbij crossmedia een belangrijke factor speelt. Eén met groeipotentie binnen onze branche. Door de combinatie van diverse media weten we een bepaalde boodschap zo persoonlijk en direct mogelijk over te brengen, zodat de doelgroep er uiteindelijk niet omheen kan. Een samenspel dat afhankelijk is van een uitstekende planning, nauwkeurige timing en kennis van verschillende media. Dat is iets waar we sterk in zijn." Niet voor niets blijft Kopak nog altijd groeien in een markt die krimpt.

Toewijding
"De databases zijn een belangrijk speerpunt in onze totale dienstverlening, omdat we alles gepersonaliseerd versturen. Deze databases voorzien ons tegenwoordig  van veel belangrijke informatie." Behalve het adres komt bijvoorbeeld ook het koopgedrag in beeld. Alles gekoppeld vanuit verschillende, door de klant aangeleverde, data. "Een goed gevuld bestand is eenvoudig om te zetten naar geschikte marketingactiviteiten wat zo een goede respons genereert en bovendien voorziet in klantenbinding. Zo denken we graag mee in de actie, in het proces én in de verspreidingsmanier. Maar ook hoe we met deze order kostenbesparend voor de klant kunnen werken. We voorzien onze klanten, via korte lijnen,  preventief van informatie, zodat deze weet wat de status van een order is. Het komt er kort gezegd op neer dat we respect hebben voor de klanten. Als zij in het hele proces tevreden zijn, ben je de concurrent voor. In onze branche zijn we dan een middelgrote speler, maar we weten ons wél positief te onderscheiden door onze diversiteit én onze aandacht voor de klant .

< Alle thema's