Sinds vorig jaar september is het voormalige Mercurehotel langs de A2 in Ros malen in handen van Fletcher Hotels. Chris Luken vertelt: ‘’s-Hertogenbosch stond al langer op mijn verlanglijstje. Als Brabander kan ik deze veelzijdige en bourgondische stad zeer waarderen. Andersom heeft Fletcher de provinciehoofdstad ook iets te bieden: meer toeristen en werkgelegenheid. De bezetting van ons hotel is dusdanig goed dat we met de gemeente ‘s-Hertogenbosch in gesprek zijn over verdere uitbreiding.’
Metamorfose
Het viersterrenhotel heeft de afgelopen maanden een metamorfose ondergaan. ‘Naast een frisse witte verfbeurt aan de buitenkant hebben we ons terras flink uitgebreid. Hierdoor is er de mogelijkheid voor bedrijven om een barbecue tot wel 500 personen te organiseren op een unieke plek: dichtbij de snelweg, met voldoende parkeerplek voor de deur en vanaf de achterzijde een prachtig uitzicht op de Rosmalense plas.’ Ook de BOB Zomerborrel vindt 9 juli plaats op het terras. ‘Daar verheug ik me erg op. Netwerken is, zeker in deze tijd, ontzettend belangrijk: je bent wie je kent.’
Meer luxe en beleving
De binnenkant van het hotel is ook grondig onder handen genomen. ‘Zowel onze leisure als zakelijke gasten wilden we meer luxe en beleving bieden. Er is een wellness bijgekomen met stoombad, solarium en fitness. Alle 86 kamers zijn opgeknapt: geen tapijt meer, maar pvc vloeren met houtstructuur. Tevens zijn overal extra grote en comfortabele bedden geplaatst. Zelf ben ik lang, dus ik weet hoe belangrijk een goed en passend hotelbed is’, lacht Luken.
100 hotels
Sinds juli mag Fletcher Hotels zich de grootste hotelketen van Nederland noemen. Ook behaalde de hotelgroep voor het vijfde achtereenvolgende jaar de Zoover Award voor Populairste Hotelketen. Wat is toch het geheim van dit succes? ‘Fletcher biedt een gevarieerd hotelaanbod tegen betaalbare prijzen. We zijn geen franchiseorganisatie en doen alles in eigen beheer. Onze klanten profiteren mee van ons inkoopvoordeel. Daarnaast beschikken we over een goed boekingssysteem en flexibele kamerprijzen.’ Dat deze formule werkt, blijkt uit het feit dat Fletcher na iedere hotelovername beter scoort dan de voorganger. Maar daar stopt de ambitie van Luken niet. ‘We gaan onze bestaande hotels verder upgraden en uitbreiden. De mijlpaal van 100 hotels en het buitenlandse avontuur lonken. De rek is er nog lang niet uit!’
Tekst: Linda Groothuijse