Promosale: Laat een blijvende indruk achter

Geeft u ook balpennen, T-shirts, usb-sticks of andere premiums aan uw klanten? Zijn dit puur kosten of kunnen deze weggevers ook een gunstig effect hebben op uw verkoopacties en uw omzet?


Uitgave: Juli-Aug 2015
Thema’s: Promotions Relatiegeschenken Relatiemarketing

Bart Klomp, directeur van Promosale: ‘Door promotionele producten, voorzien van het logo of de naam van het bedrijf, laten ondernemers en verkopers een blijvende indruk achter. Een bedrijf wordt beter opgemerkt onder de duizenden anderen in dezelfde branche.’ Dat blijkt zelfs uit verschillende onderzoeken. ‘De reden dat sommige bedrijven beter presteren dan andere bedrijven is door de ingenieuze manier waarop zij hun bedrijf, logo, merk en evenement op de markt zetten’, licht Bart toe. ‘In deze tijd komen de klanten niet zomaar meer aanwaaien. Je moet zelf je best doen om onder de aandacht te komen én te blijven bij je doelgroep.’ Promosale helpt daarbij. Stap nooit met lege handen een bedrijf binnen, maar laat iets achter. ‘Wij leveren producten, zoals relatiegeschenken, maar ook kleding en drukwerk’, vertelt Bart. Promosale heeft een eigen drukkerij, waardoor het bedrijf alles snel en vakkundig kan leveren en bedrukken tegen concurrerende prijzen. Ook in kleine aantallen.

Zekere waarde
‘Uit onderzoek blijkt dat klanten die cadeautjes ontvangen vaker en sneller terugkomen. Een gratis weggevertje is dus absoluut geen weggegooid geld. Een weggevertje moet wel een zekere waarde hebben voor de klant. Balpennen bijvoorbeeld, zijn nuttig voor de klant én gaan van hand tot hand.’

< Alle thema's