Féju Automatisering en Telecommunicatie: Met een lach en een traan

‘Van een klant komt een klant’, aldus Albert Jakobsen, directeur van de Féju Groep in Udenhout. Dit automatiserings- en telecombedrijf kent nauwelijks personeelsverloop en heeft een trouw klantenbestand. Toch zijn er mensen die Féju nog niet kennen.


Uitgave: Juli-Aug 2016
Thema’s: Ondernemen Overnames ICT & Telecommunicatie Telecommunicatie

Een personeelsuitje ‘Uphill’ met als decor antieke brommers en Trabantjes. De Féju medewerkers gaan even terug in de tijd, maar kijken vooral vooruit. ‘Dat gaat met een lach en soms met een traan’, vertelt Albert. ‘Vorig jaar is Féju een nieuwe weg ingeslagen en heeft een cultuuromslag gemaakt. Zeer succesvol en die lijn trekken we door.’

Spanningsveld
Féju is enorm gegroeid, mede door de overname van de telefonietak van Van Loon uit Dongen, maar vooral met nieuwe automatiseringsklanten en nieuwe contractvormen. ‘De markt trekt aan, toch bevinden we ons in een spanningsveld’, aldus Albert. ‘Onze groei wordt beperkt doordat we niet aan de juiste mensen kunnen komen. Ik hoor dat meer bedrijven hiermee worstelen en dit luxeprobleem dwingt je als ondernemer keuzes te maken. Doorgroeien is voor ons vanzelfsprekend, maar we zullen nog een slag moeten maken om dit te kunnen realiseren. Kennis en kunde hebben we in huis, maar we hebben extra handjes nodig.’

Trouw
Albert koestert zijn goede mensen, dat blijkt uit het minimale personeelsverloop. De persoonlijke proactieve benadering en no-nonsens mentaliteit van de organisatie wordt zeer gewaardeerd door klanten; zij zijn trouw aan Féju. ‘Onze groei van de contractenportefeuille komt via een kanaal dat al zaken met ons doet in automatisering of telecommunicatie of beiden. Ik weet zeker dat we geen klanten hebben die geen klant hebben aangedragen: van een klant komt een klant; klanten zijn onze ambassadeurs!’ aldus Albert trots. Het is algemeen bekend dat klanten ontzorgd willen worden. De laatste tijd krijgt Féju steeds vaker het verzoek om onderhoud en beheer in de avonduren of het weekend uit te voeren. ‘Dit is een trend waar we op inspelen. Er zijn collega’s die in de toekomst vaker in het weekend gaan werken en doordeweeks vrij zijn’, voorspelt Albert.

Tekst: Ingrid Roets
Fotografie: Raldo Neven

< Alle thema's