ANNE MARIE ROSSOU EN TIM WIJDEMANS
BONHEUR HORECA GROEP
Tim: ‘Koningsdag was dit keer van pure Tilburgse, gezamenlijke makelij. We waren de hoofdstad van Nederland en zijn daar buitengewoon trots op. De hele stad gaf vorm aan dit event.’ ‘Met z’n allen blijven we de verbinding opzoeken en bijdragen aan activiteiten in Tilburg. Bonheur Horeca Groep deed, naast vele andere initiatieven van Tilburgse ondernemers, mee met ‘Broodje Jantje’ en draaide een week lang een pop-up restaurant in een Reuzenrad in de Spoorzone. Màxima vroeg ons wat Broodje Jantje was, maar het recept van dit typische Tilburgse broodje ligt goed bewaard in een kluis’, lacht Anne Marie.
ESTHER VAN LOON
Q-PROMOTIONS
‘De menselijke kant van het koningspaar zie ik ook terug bij Tilburgse ondernemers. Ook bij hen ervaar ik toegankelijkheid en gemoedelijkheid, maar vooral eigenheid. Daar waar trends in grotere steden klakkeloos worden overgenomen, gaat Tilburg haar eigen weg. Koningsdag was een zeer geslaagd evenement, gerealiseerd door de stad zelf. De volgende keer zou ik graag ook de Piushaven op de kaart gezet willen zien; een mooi, bedrijvig stukje Tilburg dat eveneens zeer de moeite waard is en waar bewoners én ondernemers samen de toon zetten.’
ALBERT JAKOBSEN
FÉJU AUTOMATISERING EN TELECOMMUNICATIE
‘Het bezoek van het koningspaar in Tilburg heeft me geïnspireerd. De Spoorzone sprak me enorm aan en ik heb me voorgenomen om daar vaker rond te struinen. Het ondernemersklimaat in Tilburg is prima, maar wij zelf hebben ook niet te klagen. We ondernemen vanuit het dorpje Udenhout en hebben 21 auto’s op de weg zitten die heel Nederland bedienen. Op steenworp afstand zit de McDonald’s en kun je linksaf naar Den Bosch en rechtsaf naar Breda. Zeg nou zelf, een ondernemender vertrekpunt bestaat toch niet?’
MARK LENAERTS
BDO ACCOUNTANTS & BELASTINGADVISEURS
‘Koningsdag had van mij nóg meer uitgesproken mogen zijn. Dit geldt ook voor het ondernemen in Tilburg. Dat we trotse en harde werkers zijn, mag gezien worden. Ik verwacht niet dat Tilburg voortaan overspoeld zal worden met hordes toeristen, maar een geweldige boost gaf het de stad wel. Tilburg trekt veel studenten die na hun studie helaas ook vaak weer snel vertrekken. Wie weet heeft Koningsdag dit fenomeen voorgoed doorbroken. Als geboren en getogen Tilburger ben ik erg trots op deze stad waar ondernemen met z’n allen plaatsvindt.’
TIJN MUTSAERTS EN FREEK NJIO
MUTSAERTS
‘Tilburg is een stad die er toe doet’, zegt Tijn Mutsaerts. ‘Met Koningsdag werd Tilburg ook echt gebracht zoals het is: lekker rauw, net als de Spoorzone die volop in ontwikkeling is. Het koninklijk bezoek heeft Tilburg goed gedaan. Als ondernemers profi teren wij ook van de aantrekkelijkheid en potentie van Tilburg.’ Freek Njio: ‘In Tilburg spelen we geen mooi weer: what you see is what you get. Dit merk je ook als ondernemer. Er heerst een prettige en open sfeer onderling en samen Tilburg verder op de kaart zetten is iets waar we als organisatie graag aan bijdragen.’
DIEDERIK VAN SPLUNTER
RABOBANK TILBURG EN OMSTREKEN
‘Koningsdag was leuk en ongedwongen. Niet alleen het verenigingsleven kreeg aandacht, maar ook de ondernemers. Goede info over onze stad doorbrak de standaard tradities. Tilburg is goed op weg. Kijk naar de razendsnelle groei in de Spoorzone; nog lang niet af, maar nu al booming. Een logistieke hotspot met veel potentie die verbinding creëert, net als Rabobank doet: ondernemers verbinden en kennis delen. In die zin past het koningspaar overigens heel goed bij ons, want ook wij zijn dichtbij en toegankelijk. Dat geeft een uitstekende match.’
SOPHIE WILMS EN MAIKEL LOOTS
WIJ ZIJN TILBURG
‘De stad Tilburg heeft tijdens Koningsdag haar niet traditionele kant laten zien. De beste quote die ik hoorde was dat de stad heeft laten zien wat het is. Dat het in staat is haar eigen feestje te vieren: creatief, innovatief en divers. Tilburg betekent voor mij thuiskomen. ‘Wij zijn Tilburg’ bestaat nu enkele maanden en wil het verschil maken als het gaat om het verbinden van business, bewoners, bezoekers en leuke activiteiten middels de fun-factor. Ondertussen blijf je met elkaar bouwen aan een stad met veel potentie.’
ERIK DE RIDDER
GEMEENTE TILBURG
‘Koningsdag werd echt op zijn Tilburgs georganiseerd, dus sámen. Er werden 700 ideeën aangedragen, er waren 100 sponsorende bedrijven en 1500 vrijwilligers. Tilburg is een ambitieuze stad met bewoners, studenten en ondernemers die erin geloven dat ze hun doelen het beste in gezamenlijkheid kunnen realiseren. Als gemeente bieden we ondernemers passend ondernemersadvies. Ondanks dat het koningspaar een instituut vertegenwoordigt, bleek het tijdens Koningsdag een zeer betrokken, benaderbaar en vriendelijk stel dat goed op onze stad was voorbereid.’