Cherry Marketing: De heilige graal

Conversie, het is de heilige graal in e-commerce. Menig ondernemer bijt zich erop stuk. Prachtige website, alles mooi gestyled tot een aantrekkelijke en herkenbare corporate identity. De complimenten uit het netwerk stromen dan ook al snel binnen. Iedereen is al wezen kijken op de vernieuwde website. Maar: niemand koopt. Tijd voor Cherry Marketing.


Uitgave: Juli-Aug 2019
Thema’s: E-commerce Marketing en communicatie Internet

Chalana Gosens en Jennifer Meijers stralen positieve energie uit. Al snel blijkt waarom: ze houden van hun vak maar bovenal van hun klanten. Beide dames zijn dan ook bekende gezichten in de regio, al was het maar vanwege hun aanwezigheid op de BOB Borrels van Regio Business. ‘Voor ons begint alles met persoonlijk contact. Wat is er nou leuker dan nieuwe mensen ontmoeten? En bestaande klanten tevreden te houden?’

Grappig
Als accountmanagers vertalen zij de wensen van hun klanten. ‘Veel ondernemers hebben behoefte aan één aanspreekpunt voor hun complete marketing. Dat is wel grappig, want op het moment dat ze op een borrel met ons in gesprek zijn, hebben ze dat aanspreekpunt eigenlijk al gevonden.’ Van de spreekkamer naar de creatieve machinekamer van Cherry Marketing is maar enkele stappen. Daar zitten de mensen die het brede dienstengamma waarmaken. ‘Zij bouwen websites, ontwikkelen huisstijlen, branding en marketing campagnes, nemen hosting en onderhoud voor hun rekening, houden de online vindbaarheid optimaal, maken bedrijfsvideo’s, denken marketingstrategisch met klanten mee, maar werken ook aan vloeiend verlopende e-mail services.’ De enorme online expertise die het bedrijf in huis heeft, is opgebouwd door Cherry internet, dat zes jaar bestaat. Recent nam directeur Sybrand de Jager tevens een marketingbedrijf over. ‘Dat leidde tot uitbreiding naar offline diensten. Nu kunnen we klanten bijvoorbeeld helpen bij hun kantoorinrichting en het opbouwen van hun beursstand. Uiteraard zorgen we dat ze ook op die fysieke locaties online volop zichtbaar en bereikbaar zijn.’

Bijsturen
De kracht van Cherry Marketing is dat het alle aandacht voor klanten heeft en door intensieve monitoring precies weet wanneer er bijgestuurd moet worden. Zo blijven Cherry-klanten weer ‘top of mind’ bij hún klanten. ‘We houden alle online processen in de gaten, kijken naar data, statistieken en traffic en nemen direct contact op als we denken dat dit voor onze klant meerwaarde heeft.’ Het verklaart waarom conversie met ondersteuning van Cherry Marketing wél lukt. ‘En dat niet alleen’, zeggen Jennifer en Chalana. ‘Ligt bijvoorbeeld de e-mail er ineens uit, dan heeft onze klant maar één nummer uit zijn bellijst nodig.’

Tekst: Baart Koster
Fotografie: Linn de Kort

< Alle thema's