Willem II: Volgend seizoen? We zijn er gewoon weer bij

Kinderstad, Albert Heijn en de AaBe Fabriek hebben iets met de Tilburgse jeugd, met Willem II én vooral: met elkaar. Sinds vorig seizoen sponsoren zij gezamenlijk de WII Kings, kidsclub van de Tricolores.


Uitgave: Juli-Augustus 2022
Thema’s:

Door corona en overvolle agenda’s zaten de drie sponsoren nog niet eerder bij elkaar. Nu zijn er binnen een uur al een paar onderlinge afspraken gemaakt. Willemijn Bliek van Kinderstad wil eens met Bram Martens van Albert Heijn bespreken wat hij kan betekenen op het gebied van gezonde voeding. Sandra Westerveld nodigt Willemijn Bliek uit om te komen kijken in de kelders van de AaBe Fabriek. Mogelijk kunnen de sport BSO’s van Kinderstad daar een activiteit organiseren.

Voor de Tilburgse jeugd

Willemijn: ‘De sport BSO’s van Kinderstad bieden activiteiten die te maken hebben met bewegen en plezier. Wij willen ons lokaal laten zien op plekken waar ouders en kinderen samenkomen. WII Kings richt zich op kinderen tot en met twaalf jaar en sluit daarom goed aan bij onze doelgroep. In ruil voor onze sponsoring krijgen we een reclamebord, maar we maken ook aparte afspraken. Zo komt mascotte Kingo een keer op bezoek, maar ik zou ook graag een keer met een groep kinderen een rondleiding in het stadion krijgen.’

Wollenstoffenfabriek

Sandra Westerveld, centrummanager van de AaBe Fabriek: ‘Willem II begon ooit op de sportvelden van de voormalige wollenstoffenfabriek van familie Van den Bergh. Vijf leden van deze familie speelden in het eerste van Willem II. Winkelcentrum AaBe Fabriek is ingestapt omdat we onze maatschappelijke betrokkenheid willen tonen. Volgend seizoen zijn we er gewoon weer bij.’ Bram Martens: ‘Bij Albert Heijn houden we ons bezig met kinderen, gezondheid en bewegen. Daarnaast investeren we veel in lokale betrokkenheid. WII Kings sponsoren is bijna vanzelfsprekend. Onze medewerkers zijn super trots dat we bijdragen aan hun club. We kijken ernaar uit om samen acties op te zetten.’

Rol van de club in de stad

Sandra: ‘Eerlijk gezegd ben ik geen fanatieke supporter. Ik kijk meer naar de rol die de club speelt in de stad. Het is goed te zien dat zoveel mensen hier plezier beleven. Dat partnership was voor mij wel een voorwaarde. Als je elkaar beter kent, kan je makkelijker iets voor elkaar betekenen. Sommige dingen vragen nu eenmaal meer tijd.’ 

Tekst: Raquel Mourik
Fotografie: Toin Damen

< Alle thema's